آفتاب

نمایندگان مجلس: یاران احمدی نژاد حق اظهارنظر درباره مسئله هسته ای را ندارند/ قضاوت جوانفکر خام است

نمایندگان مجلس: یاران احمدی نژاد حق اظهارنظر درباره مسئله هسته ای را ندارند/ قضاوت جوانفکر خام است

خانه ملت نوشت:

امروز یازده ماه و ده روز است که کشور با رأی مردم از سیاست‌ها و تصمیمات یک شبه و عجولانه در حوزه سیاسی و اقتصادی رها شده اما به نظر می‌رسد که مروجان این تفکرات با وجود کارنامه‌ پر از اشتباه هشت ساله‌ در تلاش برای ایجاد فضایی جهت مطرح کردن گروه خود هستند.
هنوز یک هفته‌ای از اظهارات پرطمطراق یاران احمدی‌نژاد درباره باقی ماندن تنها 1110 روز تا حضور احمدی‌نژاد در حیات‌ پاستور نمی‌گذرد، که مشاور رسانه‌ای دولت در بهبوهه‌ مذاکرات هسته‌ای و زمانی که این مذاکرات به نقاط حساس خود رسیده در مصاحبه‌ای سیاست‌های نظام، شورای عالی امنیت ملی و دولت یازدهم در رابطه با مقوله سیاست خارجی و مذاکرات هسته‌ای را به باد انتقاد گرفته است، که این موضوع نشان‌دهنده عطش سیری‌ناپذیر مردان دولت دهم برای ماندن در صحنه مطبوعات به قیمت هدف قرار دادن منافع ملی و کلان کشور است. در این رابطه و اظهارات اخیر اطرافیان احمدی‌نژاد، به گفت‌وگو با تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پرداخته‌ایم که در ذیل می‌خوانید:


قضاوت جوانفکر درباره مذاکرات هسته‌ای عجولانه و ناپخته است

سیدحمیدرضا طباطبایی‌نائینی با اشاره به اظهار نظر مشاور رسانه ای محمود احمدی نژاد مبنی براینکه اقدام شتابزده دولت روحانی برای مذاکره و توافق با 1+5 ، در بدترین شرایط ممکن اتفاق افتاده است، گفت:قطعا این‌گونه اظهارات غیر کارشناسی، سبک و اشتباه است، زیرا مجموعه مذاکرات هسته‌ای ایران با غرب از سوی شورای عالی امنیت ملی که زیر نظر رهبر معظم انقلاب است، اداره می شود و قطعا تیم مذاکره کننده در این چارچوب فعالیت می‌کند.
نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از حاشیه سازی اطرافیان دولت احمدی‌نژاد درباره مذاکرات هسته‌ای، گفت: به طور حتم اقدامات و اظهارات حاشیه ساز در شرایط کنونی تنها موجب تضعیف جایگاه جمهوری اسلامی و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در مذاکرات می‌شود.

او با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با کارگزاران نظام اقدامات و عملکرد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای را تأیید کردند، گفت: در شرایط کنونی همه باید از اقدامات تیم مذاکره‌کننده حمایت کنند، نه اینکه با اظهارات و مصاحبه‌های حاشیه‌ای زمینه تنش در کشور را فراهم کردند.

طباطبایی‌نائینی با اشاره به اقدامات دولت نهم و دهم در عرصه سیاست خارجی، گفت: شاهد بودیم که موضع گیری‌های احمدی‌نژاد در عرصه بین‌الملل مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرد، حال همان افراد نباید در شرایط حساس کنونی با اظهارات حاشیه ساز به روند عملکرد تیم مذاکره‌کننده ضربه بزنند.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با اعلام اینکه قضاوت و اظهارات جوانفکر درباره مذاکرات هسته‌ای عجولانه و سبک است، گفت: این‌گونه اظهارات در شرایط کنونی بسیار سطحی و ناپخته بوده و افراد باید با تمام توان از مواضع کشور دفاع کنند.


یاران احمدی نژاد حق هیچ گونه اظهارنظر درمورد مذاکرات هسته ای را ندارند

منصور حقیقت پور در واکنش به اظهار نظر مشاور رسانه ای محمود احمدی نژاد مبنی براینکه اقدام شتابزده دولت روحانی برای مذاکره و توافق با 1+5 ، در بدترین شرایط ممکن اتفاق افتاده است، گفت: باید به یاران رئیس جمهور سابق گفت که این کشور دارای مسئول بوده و بهتر است که در امورات دولت یازدهم فضولی و دخالت نکنید، چرا که بهترین مدیریت دردولت یازدهم دربخش های مختلف در حال اجرا می باشد.
نماینده مردم اردبیل، نمین ونیر درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: سوالات بسیاری از احمدی نژاد و یارانش بی جواب باقی مانده است، این افراد باید درباره مسائل مهمی درحوزه هسته ای به افکار عمومی و نمایندگان مجلس پاسخ دهند، از سوی دیگر احمدی نژاد بارها اعلام کرد که تحریم ها کاغذ پاره ای بیش نیست و رئیس جمهور سابق هیچ گاه به این موضوع دقت نکرد که بیان چنین مسائلی بار حقوقی دارد و متاسفانه همین رویکرد احمدی نژاد باعث شد که خسارت های بیشماری از جانب تحریم ها به اقتصاد ایران وارد شود.

او درباره اینکه جوانفکر گفته آثار و نتایج مذاکرات تاکنون به ضرر ملت ایران بوده است ، گفت: باید به مشاور رسانه ای رئیس جمهور سابق گفت که شما حق اظهارنظر درخصوص عملکرد دولت یازدهم دربخش های مختلف به ویژه مذاکرات هسته ای را ندارید؛ به عبارت بهتر افراد نزدیک به احمدی نژاد حق هیچ گونه ارزیابی درمورد مسائل هسته ای را ندارند، زیرا ملت ایران صاحب دارد، از این رو بهتر است که جوانفکر و امثال وی به جای اظهارنظر های این چنینی پاسخ گوی مشکلات اقتصادی دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد باشند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس، گفت: احمدی نژاد و یاران او به دنبال این هستند که در سطح رسانه ها اعلام کنند که ما هنوز زنده هستیم، درصورتی که همین افراد اقتصاد این کشور و بخش های مختلف دیگر را به نابودی کشیده و لطمات بسیاری را به پیکره اقتصاد و سیاست ایران وارد کردند.


مصوبات مذاکرات با 1+5 مورد تائید مراجع بالادستی نظام است

هادی شوشتری درواکنش به اظهار نظر مشاور رسانه ای محمود احمدی نژاد مبنی براینکه اقدام شتابزده دولت روحانی برای مذاکره و توافق با 1+5 ، در بدترین شرایط ممکن اتفاق افتاده است، گفت: مذاکرات هسته ای ایران با اعضای 1+5 درمراجع بالادستی نظام از قبیل شورای عالی امنیت ملی که مصوبات آن به تائید مقام معظم رهبری می رسد مطرح شده است و اقدامات مذاکراتی قبل، زمان مذاکرات و پس از آن به طور قطع به تائید مراجع بالادستی می رسد.
نماینده مردم قوچان وفاروج در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: از این رو طرح مسائل این چنینی از سوی یاران نزدیک به رئیس جمهورسابق انحرافی بوده وجایگاهی ندارد؛ اما درحال حاضرتریبون اظهارنظر برای همه فراهم است و افراد می توانند دیدگاه های خود رادر موضوعات مختلف مطرح کنند، ولی اینکه احمدی نژاد ویارانش مدتی است که در سطح رسانه ها به بیان برخی مسائل می پردازند قطعا حکایت از آن دارد که دولت سابق به دنبال حمایت از مواضع و تبرئه کردن خود از برخی مشکلات به وجود آمده در طول 8 سال گذشته است.

او گفت: در دولت قابل یک فرصت تاریخی درحوزه توسعه برای کشور فراهم شد، به عبارت بهتر به دلیل افزایش درآمدهای نفتی یک درآمد سرشاری در دولت های نهم و دهم نصیب کشورشد که به علت عدم استفاده بهینه ازاین فرصت ها مشکلات بسیاری در سطح جامعه به وجود آمد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره اینکه جوانفکر گفته ما بهترین شرایط را برای یک توافق عزتمندانه در دولت دهم در اختیار داشتیم ، اما اجازه داده نشد که از آن فرصت استثنایی برای این مهم، استفاده شود، گفت: طرح این مباحث بیهوده بوده وحتی صحبت های مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری در فرآیند مناظرات انتخاباتی نشان داد که دولت سابق درخصوص مسائل هسته ای چه عملکردی داشته است.

 

45231

 

کد N391199

وبگردی