آفتاب

طرح‌های امنیتی فوق‌العاده بحرین برای مقابله با تروریست‌ها

طرح‌های امنیتی فوق‌العاده بحرین برای مقابله با تروریست‌ها

رئیس دستگاه امنیت بحرین از ارائه طرح‌های امنیتی و فراگیر فوق‌العاده این کشور برای مقابله با گروه‌های تروریستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طارق حسن، رئیس دستگاه امنیت بحرین در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط گفت: ما طرح‌های فوق‌العاده‌ای را در چارچوب استراتژی امنیتی فراگیر برای مقابله با خطر تروریسم و گروه‌های تندرو ارائه کرده‌ایم.

وی در خصوص اقدامات مشخص شده علیه گروه اخوان المسلمین یا حزب الله لبنان گفت: ما تمامی اقدامات را برای مقابله با خطرات اتخاذ خواهیم کرد.

طارق حسن با بیان اینکه از بین بردن تروریسم در منطقه نیازمند حمایت همگانی است، گفت: در این راستا نشست‌هایی میان کشورهای حوزه خلیج (فارس) برگزار شده است که آخرین این نشست‌ها در کویت و در پی درخواست مسئولان کویتی برای مقابله با تروریسم برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: بحرین بخشی از منطقه است، از حوادث تاثیر می‌پذیرد و بر آن‌ها تاثیر می‌گذارد. ما در طول سال‌های گذشته با تجارب تلخی رو به رو بوده‌ایم و از چالش‌های زیادی عبور کرده‌ایم برای همین کشورهای دیگر برای برخورد با بحران‌ها می‌توانند از ما الگو بگیرند.

رئیس دستگاه امنیت بحرین در خصوص بازداشت علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق، بزرگترین جمعیت مخالف کشور و خلیل مرزوق، معاون سیاسی وی گفت: به خاطر اینکه این دو فرد به اقدامی مخالف قوانین گروه‌های سیاسی دست زده بودند به دادگاه احضار شدند و این امور به دادستانی کل مربوط است نه به ما.

طارق حسن از بحث در خصوص موضوع اخراج توماس مالینوسکی، معاون وزیر خارجه بحرین در امور بشردوستانه که پیشتر به مداخله در امور داخلی بحرین متهم شده بود، خودداری کرد.

وی در خصوص طرح تشکیل پلیس کشورهای حوزه خلیج فارس گفت: کارها به صورت خوبی پیش می‌رود و ما در حال حاضر در حال اجرای این طرح هستیم و به زودی پلیس کشورهای حوزه خلیج (فارس) تشکیل می‌شود.

طارق حسن در خصوص تحولات امنیتی در بحرین گفت: اوضاع امنیتی در حال بهبود است تا جایی که طی سه سال اخیر با کاهش عملیات‌ تروریستی مواجه بوده‌ایم و پلیس بحرین در فراهم سازی امنیت برای شهروندان موفق بوده است اما با این حال همچنان برخی حملات تروریستی وجود دارد.

وی اظهار داشت: پلیس بحرین در حال حاضر بر مساله مشارکت مردمی متمرکز است طوری که برای بررسی مشکلات مردم با آن‌ها در تماس بوده و برای حل مشکلاتشان تلاش می‌کند. دستگاه پلیس بحرین تلاش‌های زیادی برای مقابله با قاچاق به ویژه قاچاق مواد مخدر انجام داده است.

طارق حسن افزود: ما موفقیت‌های زیادی را در عرصه کار مشترک با کشورهای منطقه به ویژه عربستان و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) به دست آورده‌ایم.

از سوی دیگر، خالد بن احمد بن محمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین اعلام کرد که تماس‌هایی میان مسئولان بحرینی و واشنگتن در خصوص سفر اخیر مالینوسکی به بحرین وجود دارد.

وی گفت: ما روابط بسیار خوبی در زمینه‌های امنیتی، نظامی، اقتصادی، آموزشی با هم داریم و هر دو کشور خواهان این هستند که هیچ اقدام یا مساله این روابط را خدشه‌دار نکند.

انتهای پیام

کد N391075

وبگردی