آفتاب

فرانسه عملیات نظامی خود را در مالی پایان می‌دهد

فرانسه عملیات نظامی خود را در مالی پایان می‌دهد

وزیر دفاع فرانسه می‌گوید، عملیات نظامی این کشور در مالی ماموریت خود را کامل کرده و در حال تبدیل شدن به یک نیروی منطقه‌ای برای مقابله با تروریست‌ها در این کشور است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ژان ایو لودریان، وزیر دفاع فرانسه در مصاحبه‌ای با رادیو اروپا گفت: نیروهای فرانسوی در حال تبدیل شدن به یک نیروی منطقه‌ای با 3000 سرباز هستند که برای مقابله با تروریست‌ها در کشور مالی، جمهوری چاد و نیجر مستقر شده‌اند.

نیروهای فرانسه 18 ماه قبل برای مقابله با افراط گرایان مرتبط با القاعده که شمال مالی را پس از کودتا علیه دولت تصرف کرده بودند وارد عمل شده و در چندین عملیات موفق شدند با کمک نیروهای دولتی مالی این شبه‌نظامیان افراطگرا را عقب برانند و شکست دهند.

عملیات نظامی این نیروها به زودی و احتمالا در جریان سفر چند روز آینده فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه به آفریقا پایان می‌یابد.

با وجود متوقف کردن شبه‌نظامیان و استقرار نیروهای صلح بان سازمان ملل در مالی، عملیات خرابکارانه و تروریستی در این کشور شمال غرب آفریقا همچنان ادامه دارد و نگرانی‌ها از افزایش عملیات میان شبه‌نظامیان مالی و بوکوحرام در نیجریه به وجود آمده است.

انتهای پیام

کد N391053

وبگردی