آفتاب

رئیس کمیته امور خارجی دوما: به آمریکا اجازه نمی‌دهیم روسیه را منزوی کند

رئیس کمیته امور خارجی دوما: به آمریکا اجازه نمی‌دهیم روسیه را منزوی کند

رئیس کمیته امور خارجی دومای روسیه گفت: رهبران کشور به آمریکا نباید اجازه دهند تا سیاست خود را در منزوی کردن روسیه در صحنه بین‌الملل محقق کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی صدای روسیه، الکسی پوشکف، رئیس کمیته امور خارجی دومای روسیه در مصاحبه‌ای با روسیسکایا گازتا گفت: واشنگتن درباره اینکه چگونه می‌تواند سیاست خود را برای منزوی کردن روسیه در صحنه جهانی محقق کند و اتحادیه اروپا را نیز در این راه همراه سازد، سخن می‌گوید. اما مسکو نباید اجازه دهد که چنین اتفاقی رخ دهد.

به گفته وی، واشنگتن در حال حاضر به دنبال اعمال تحریم‌های اقتصادی از جانب اتحادیه اروپا علیه روسیه است. اما کشورهای اروپایی تمایل دارند تا با روسیه همکاری داشته باشند و این همکاری در حیطه اقتصادی و مالی است.

رئیس کمیته امور خارجی دومای روسیه ادامه داد: ما یک کشور مهم و بزرگ هستیم و با اروپا رابطه خوبی داریم چرا که هدف ما جلوگیری از ایجاد تفرقه‌ای است که مدنظر آمریکاست. کشورهای اروپایی نمی‌خواهند در سیاستی که آمریکا در پیش گرفته سهیم باشند حتی کشورهای آسیایی نظیر چین نیز از سیاست‌های واشنگتن در قبال روسیه حمایت نمی‌کنند، بنابراین، ما نیاز داریم تا روابط خود را با کشورهای اروپایی و آسیایی مستحکم و تقویت کنیم.

وی هشدار داد که در حال حاضر توازن و تعادل قدرت‌های جهانی آزموده می‌شود که شامل این است که آیا آمریکا قادر خواهد بود تا به واقع سیاست خود را برای منزوی کردن روسیه در عرصه بین‌الملل محقق سازد یا خیر.

رئیس کمیته امور خارجی دومای روسیه افزود: ما نباید به آمریکا این اجازه را بدهیم. به عقیده من، ما باید این مساله را مدیریت کنیم چرا که جهان و عرصه آن بسیار گسترده و متنوع است.

انتهای پیام

کد N391031

وبگردی