آفتاب

روسیه امکان بازگرداندن شبه‌جزیره کریمه به اوکراین را رد کرد

روسیه امکان بازگرداندن شبه‌جزیره کریمه به اوکراین را رد کرد

سخنگوی رئیس‌جمهوری روسیه امکان بازگرداندن شبه جزیره کریمه به اوکراین را رد کرد و گفت: کریمه بخشی از روسیه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی صدای روسیه، دمیتری پسکوف، سخنگوی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در واکنش به بیانیه وزارت امور خارجه اوکراین مبنی بر اینکه بازگرداندن شبه جزیره کریمه به خاک کی‌یف یکی از شرایط این کشور برای عادی‌سازی روابط با مسکو محسوب می‌شود، گفت: شبه جزیره کریمه بخشی از روسیه است و بازگرداندن، اعطا یا هرگونه دخل و تصرف دیگری در این منطقه غیرقابل قبول است.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در 9 ژوئن سال جاری میلادی به اوکراین در خصوص تلاش برای بازگرداندن شبه جزیره کریمه به خاک کشورش با متوسل شدن به زور هشدار داد.

وی در کنفرانس خبری در مسکو گفت: اگر حمله به بخش‌هایی از خاک روسیه از جمله شبه جزیره کریمه و سواستوپول را مد نظر قرار داده‌اید، هرگز به شما انجام چنین اقدامی را پیشنهاد نمی‌کنم. ما یک سری قوانین امنیت ملی داریم که واکنش نسبت به این موارد را دستور داده است.

در رفراندومی که در 16 مارس سال جاری میلادی در شبه جزیره کریمه برگزار شد، 96.77 درصد از رای دهندگان از پیشنهاد الحاق به روسیه حمایت کردند. در 18 مارس سال جاری میلادی پوتین، معاهده‌ای را امضا کرد که در آن الحاق شبه جزیره کریمه و سواستوپول به روسیه را قطعی ساخت.

انتهای پیام

کد N390874

وبگردی