آفتاب

جوکار: انتفاضه سوم فلسطین نیاز به حمایت مردمی دارد

جوکار: انتفاضه سوم فلسطین نیاز به حمایت مردمی دارد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سکوت کشورهای مسلمان در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: برخی از کشورهای منطقه در ادامه سیاست‌گذاری‌های آمریکا در منطقه عمل می‌کنند و در خفا هم‌پیمان رژیم صهیونیستی هستند این در حالی است که انتفاضه سوم فلسطین احتیاج به حمایت مردمی دارد.

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: در شرایطی که افکار عمومی دنیا به سمت بازی‌های جام جهانی در برزیل متمرکز شده و حتی بعضا توجه‌ها به سمت عراق، تحرکات داعش و وضعیت منطقه جلب شده شاهد حملات رژیم صهیونیستی به غزه هستیم که البته افکار عمومی دنیا پاسخ خوبی به رژیم صهیونیستی که این جنایت‌ها را مرتکب می‌شود، داد.

وی افزود: آنچه جای خالی آن احساس می‌شود اتخاذ مواضع مناسب از سوی دولتمردان و کشورهایی است که خود را حامی حقوق بشر جا زده‌اند. متاسفانه مجامع بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشری خاموش هستند و دلیلش این است که متاسفانه این مجامع از نظر ساختاری، سیستمی و کارکردی، کارآمدی خود را از دست داده‌اند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سازمان‌های بین‌المللی عمدتا تابع نظرات ابرقدرت‌ها و کسانی هستند که در کشورهای دیگر و به‌ اصطلاح کشورهایی که حول محور قدرت در دنیا فعال هستند، اعمال نفوذ دارند و همین امر بیشتر به ناکارآمدی سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی دامن می‌زند.

جوکار ریشه جنایت‌های رژیم صهیونیستی را ناکارآمدی نهادهای بین‌المللی عنوان و خاطرنشان کرد: این نهادها باید هم در اهداف و هم در ساختار بهینه‌سازی و اصلاح شوند به گونه‌ای که بتوانند مستقلا تصمیم بگیرند و اعلام نظر کنند.

وی با بیان اینکه برخی کشورهای منطقه در ادامه سیاستگذاری‌های آمریکا در منطقه عمل می‌کنند، اظهار کرد: بعضی از این کشورها امروز در خفا هم‌پیمان رژیم صهیونیستی هستند و در طرح‌های مشترکی که در عراق دنبال می‌شود در کنار رژیم صهیونیستی و‌ آمریکا نقش دارند. قطعا راهبرد این کشورها مقابله با رژیم صهیونیستی نیست و حتی آنها بدشان نمی‌آید که رژیم صهیونیستی در حریم امنی قرار بگیرد و آنها بتوانند به اختلافات بین مسلمانان منطقه دامن بزنند و چند صباحی به عمر خود ادامه دهند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران را ام‌القرای جهان اسلام عنوان کرد و گفت: نگاه همه جهان اسلام به سمت ایران است و به همین دلیل است که آمریکا و برخی کشورهای منطقه طرح‌ها و راهبردهایی مثل ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی را دنبال می‌کنند. می‌خواهند به اختلافات شیعه و سنی دامن بزنند تا اجازه ندهند اجماعی در منطقه حاصل شود وگرنه منطقه پتانسیل و ظرفیت بالایی دارد که مسلمانان بتوانند متحد شوند و در سایه این اتحاد مطالبات بحق خود را از جامعه بین‌الملل بخصوص در مقابل زورمداران طلب کنند و برای نابودی رژیم صهیونیستی متحد شوند.

وی خاطرنشان کرد: امروز که ما در آستانه انتفاضه سوم فلسطین قرار داریم این انتفاضه احتیاج به حمایت مردمی دارد البته ما از دولت‌ها ناامید هستیم چرا که آنها بنای حمایت ندارند اما این مردم هستند که باید در صحنه حضور یابند.

جوکار در پایان گفت: راهپیمایی روز قدس امسال باید متفاوت از هر سال دیگر برگزار شود و مردم مسلمان در سراسر دنیا جدای از سیاستمداران وابسته منطقه‌ای عمل کنند.

انتهای پیام

کد N390859

وبگردی