آفتاب

در دومین جلسه رئیس جمهور با نمایندگان مجلس چه گذشت

در دومین جلسه رئیس جمهور با نمایندگان مجلس چه گذشت

تحرک بیشتر دولت در موضوعات فرهنگی، قدردانی از دولت در کنترل نرخ تورم، انتقاد از افزایش قیمت خودرو ،اجرای صحیح قانون هدفمندی یارانه و درخواست بر نظارت و تنظیم بازار کالای کشاورزی از مهمترین نقطه نظرات نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود که در سومین نشست مشترک دولت و مجلس مطرح شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه خبری خانه ملت، دومین نشست مشترک نمایندگان مجلس شورای اسلامی و هیات دولت عصر یکشنبه در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

در آغاز این مراسم مجید انصاری معاون پارلمانی و امور مجلس رئیس جمهور ضمن خیر مقدم به نمایندگان مجلس و تبریک میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) ، گفت: برگزاری سومین نشست مشترک مجلس و دولت در این ایام مبارک برای گسترش همکاری های این دو نهاد مهم را باید به فال نیک گرفت.

در این جلسه حجت الاسلام سالک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن جنایات صهیونیست ها در غزه به بیان دغدغه های فرهنگی دلسوزان و متدینان در مباحثی مانند حجاب و عفاف، امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و از دولت خواست تا با ارائه برنامه های فرهنگی مناسب در این خصوص تحرک بیشتری داشته باشد.

همچنین رحمانی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز ضمن انتقاد از افزایش قیمت خودرو در روزهای اخیر خواستار تدوین استراتژی های نوین شد تا از ذخایر معدنی و ظرفیت های صنعتی کشور بیشترین بهره برداری شود.

فولاگر رئیس کمیسیون اصل 44 قانون اساسی، با اشاره به مشکلات کشور در حوزه های اقتصادی نظیر نقدینگی سرگردان، کاهش بهره وری و رکود اقتصادی، خواستار تلاش مشترک دولت و مجلس در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است ، شد.

غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار از دولت خواست تا برای سال 1394 بودجه ای شفاف و کاربردی ارائه دهد و به رونق اقتصادی و اجرای صحیح قانون هدفمندی یارانه ها بپردازد. وی از دولت در کنترل نرخ تورم نیز قدردانی کرد.

همچنین رجایی رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس نیز طی سخنانی از دولت خواست تا بر تنظیم بازار کالای کشاورزی نظارت داشته باشد.

این نماینده مجلس گفت: شرایط کشاورزی در کشور خاص است و باید با پرداخت یارانه و ارائه تسهیلات با نرخ پایین و جلوگیری از واردات به رونق کشاورزی کشور کمک کرد.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز که در این جلسه حضور داشت با اشاره رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس درخصوص دغدغه های فرهنگی ، بر تاثیر متقابل اقتصاد و فرهنگ و سیاست بر یکدیگر تاکید کرد و مواجهه با ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی را وظیفه همه دستگاهها و نهادهای مسئول دانست.

وی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رهنمودهای مقام معظم رهبری را در همه حوزه ها سرلوحه کار خود قرار داده است.

انتهای پیام

کد N390615

وبگردی