آفتاب

مردم ایرلند در اعتراض به جنایات صهیونیست ها در غزه تظاهرات کردند

مردم ایرلند در اعتراض به جنایات صهیونیست ها در غزه تظاهرات کردند

تهران-ایرنا- هزاران نفر از مردم ایرلند روز یکشنبه در اعتراض به جنایات رژیم صهبونیستی در منطقه نوار غزه در شهر دوبلین دست به تظاهرات زدند.

به گزارش پایگاه اینترنتی ایریش تایمز، معترضان در چندین شهر دیگر ایرلند در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

در این تظاهرات، معترضان دست نوشته هایی همچون ˈ فلسطین را آزاد کنیدˈ وˈ طی 13 سال گذشته هر سه روز یک کودک فلسطینی توسط اسرائیلی ها کشته شده اندˈ در دست داشتند.

معترضان در تظاهرات ضد رزیم صهیونیستی فریاد می زدند: ˈاسرائیل را تحریم کنیدˈ ، ˈ فلسطین آزاد، آزادˈ. در این تظاهرات شمار زیادی نیز پرچم های فلسطین را در دست داشتند.

شماری از قانونگذاران ایرلندی و برخی از نمایندگان احزاب این کشور نیز در تظاهرات ضد صهیونیستی حضور داشتند.

از زمان آغاز دور جدید بمباران غزه توسط رژیم صهیونیستی بیش از 100 فلسطینی جان خود را از دست داده اند. همچنین در این حملات بیش از 20 کودک نیز کشته شده و بیش از 700 تن دیگر مجروح شده اند.

یکی از معترضان ایرلندی در این تظاهرات گفت: اسرائیل، تروریست است و مردم غزه قربانی تروریست هستند. پروژه صهیونیست ها از بین بردن تمامی فلسطینی ها در غزه است. اسرائیل از زمان به وجود آمدنش به دنبال کشتار بوده است.

وی خاطر نشان کرد: اسرائیل بدون حمایت های مالی آمریکا و اتحادیه اروپا نمی تواند چنین اقداماتی انجام دهد.

جان داگلاس رئیس کنگره اتحادیه های تجاری ایرلند نیز گفت که جنبش اتحادیه های تجاری در این کشور می خواهند کمپین تحریم کالاهای صهیونیستی را به راه بیندازند و ظرف چند هفته آینده از مردم خواهند خواست که کالاهای شهرک های غیرقانونی صهیونیستی را خریداری نکند.

دکتر احمد الحبش یک فلسطینی ساکن ایرلند نیز گفت: این جنگی است که اسرائیلی ها علیه مردم غزه به راه انداخته اند. مردم غزه در یک منطقه گیرافتاده و محاصره شده اند.

رسانام**9234**1144**5981
کد N390496

وبگردی