آفتاب
تفاهمنامه مالی بین وزارت ورزش و کمیته المپیک؛

نصرالله سجادی: از این پس نظارت دقیق تری بر مسائل مالی فدراسیون ها داریم

نصرالله سجادی: از این پس نظارت دقیق تری بر مسائل مالی فدراسیون ها داریم

تفاهمنامه مالی بین وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک در جلسه‎ای که عصر امروز در وزارت ورزش و جوانان و با حضور مسئولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک برگزار شد، به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان، نصرالله سجادی، معاون ورزش حرفه‌‎ای و قهرمانی، با ابراز خرسندی از امضای این تفاهمنامه گفت: این تفاهمنامه 6 محور اصلی دارد و از این پس نظارت دقیق تری بر مسائل مالی فدراسیون‎ها وجود دارد.

وی افزود: از 4 ماه پیش و از سال 92 با تمام فدراسیون های ورزشی جلساتی داشتیم و آنها این قول را به ما دادند تا از این پس به لحاظ بودجه ای خودکفا باشند. با این حساب وزارت ورزش و جوانان و همین طور کمیته ملی المپیک امروز می‌توانند این تفاهمنامه را امضا کنند و با توجه به منابع مالی موجود و محدود به فدراسیون ها کمک می شود.

[span]سجادی گفت: این اولین بار است که چنین تفاهمنامه ای امضا می شود و امیدواریم این اتفاق منجر به رشد و شکوفایی ورزش و موفقیت در بازی‌های آسیایی اینچئون شود.

در ادامه این جلسه شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت: از این پس تعامل بیشتر بین دو نهادی که ورزش کشور را پیش می برند نوید روزهای خوشی را برای ورزش کشور می دهد. این تعامل بسیار ارزشمند است و نشان می دهد تمام مسئولان ورزش هدفی جز موفقیت و پیشرفت ورزش کشور را ندارند.

سید مناف هاشمی معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان هم گفت: خوشحال هستیم که منابع مالی ورزش کشور یک کاسه شده است. 75 میلیارد تومان از سوی وزارت ورزش و 20 میلیارد تومان از سوی کمیته ملی المپیک به فدراسیون ها داده می شود.

[span]این در حالی است که فدراسیون ها این تعهد را داده اند تا رقمی حدود دو برابر بودجه تزریقی را خودشان به دست آورند.

[span] [span]رباب شهریان معاون ورزش بانوان نیز در پایان این جلسه گفت: امیدوار هستیم تا فدراسیون ها در بخش مالی ورزش بانوان به طور تمام و کمال سهم بانوان ورزشکار را بدهند تا قهرمانان ما در بدترین شرایط ممکن به تمرین مشغول نباشند.

کد N390478

وبگردی