آفتاب

تصویب موادی دیگر از طرح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان/نظارت بر ساخت و سازها ارتقا می یابد

تصویب موادی دیگر از طرح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان/نظارت بر ساخت و سازها ارتقا می یابد

تهران-ایرنا- عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت:با تصویب نهایی طرح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، نظارت بر ساخت و ساز ساختمان ها ارتقا می یابد.

ˈمجید جلیل سرقلعهˈ در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به ادامه بررسی طرح یک فوریتی اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در جلسه عصر امروز کمیسیون عمران مجلس گفت: در این جلسه مواد دیگری از این قانون به تصویب رسید ضمن اینکه تعداد دیگری از مواد آن مراعا مانده و قرار است در کارگروه مربوطه مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: ماده 40 این قانون از مهمترین مواد این قانون است که در طرح ارایه شده برای تخلفات جرائم نقدی درنظر گرفته شده بود که این جرائم بر اساس نرخ تورم محاسبه می شد، اما در کمیسیون پیشنهاد شد که به جای اخذ جریمه ریالی از متخلفین درصدی از ملک به عنوان جریمه گرفته شود که این پیشنهاد به تصویب رسید.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیازمند قانون جامع و محکمی درباره ساختمان هستیم گفت: در قانون جدید مسائلی همچون امنیت روحی و اجتماعی شهروندان،معماری نوین و اسلامی،ارتقای کیفیت مصالح ساختمانی مد نظر قرار گرفته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: انتظار می رود با تصویب این طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی کیفیت ساخت و سازها در کشور ارتقا یابد.

سرقلعه با بیان اینکه بر اساس اظهارات مقامات مربوطه عمر مفید ساختمان در ایران 30 سال است،گفت: به نظر می رسد عمر واقعی و مفید ساختمان در ایران 20 سال است که علت آن مصالح بی کیفیت و کمبود نظارت بر ساخت و سازهاست.

سیام(4)**2021**1449
کد N390454

وبگردی