آفتاب

روایت وزیر خارجه انگلیس از مذاکره با ایران: به مرحله حساسی رسیده ایم ولی شکافها باقی است

روایت وزیر خارجه انگلیس از مذاکره با ایران: به مرحله حساسی رسیده ایم ولی شکافها باقی است

فارس نوشت:

وزیر امور خارجه انگلستان در بدو ورود به هتل کوبورگ به خبرنگاران گفت: احتمال حصول توافق در مذاکره با ایران طی امروز غیرممکن است. با این حال وی صحبت در مورد لزوم تمدید مهلت توافق جامع را بسیار زود ارزیابی کرد.

ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلستان به منظور شرکت در ششمین دور مذاکرات ایران و 1+5 درباره راه‌حل جامع هسته‌ای (برنامه اقدام مشترک جامع) وارد وین پایتخت اتریش شد.

وزیر خارجه انگلیس هنگام ورود در صفحه توئیتر خود نوشت: شکافهای قابل توجهی در مواضع دو طرف در مذاکرات هسته اى باقى مانده است.

هیگ در مقابل هلت کوبورگ نیز به خبرنگاران گفت: احتمال حصول توافق در مذاکره با ایران طی امروز غیرممکن است. با این حال وی صحبت در مورد لزوم تمدید مهلت توافق جامع را بسیار زود ارزیابی کرد.

قرار است امروز (یکشنبه) رایزنی‌های دو و سه جانبه در وین با تیم مذاکره کننده ایرانی برگزار شود.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا نیز بدین منظور صبح امروز (یکشنبه)‌وارد وین شد.

آنگونه که از قبل اعلام شده حضور وزرای خارجه 1+5 در وین به منزله توافق نهایی نیست و آنها برای اینکه در جریان روند مذاکرات قرار گیرند به این شهر سفر کرده‌اند.

ششمین دور مذاکرات ایران و 1+5 درباره گام پایانی توافقنامه ژنو از 12 تیر ماه رسما در شهر وین آغاز شد و تیم مذاکره کننده ایرانی بدین منظور یک روز قبل وارد شهر وین شد و رایزنی‌هایی را در همان روز با برخی از اعضای 1+5 صورت داد.

روز جمعه 13 تیر ماه نیز نگارش پیش نویس توافقنامه جامع هسته‌ای به ریاست معاونان ظریف و اشتون در وین آغاز و از آن زمان تاکنون چندین نشست و ساعت‌ها رایزنی در این زمینه صورت گرفته است و آنگونه که سید عباس عراقچی روز گذشته اعلام کرد 60 تا 70 درصد متن توافقنامه نهایی آماده است ولی هنوز اختلافات اساسی و از جمله در زمینه غنی سازی باقی است.

 

23231

 

کد N390403

وبگردی