آفتاب
جان کری:

باید دید می توان با وجود اختلافات به پیشرفت برسیم

باید دید می توان با وجود اختلافات به پیشرفت برسیم

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به وجود برخی نقاط اختلاف بین ایران و کشورهای 1+5 در مذاکرات هسته ای وین، پیشرفت در این مذاکرات را دور از ذهن ندانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "جان کری" وزیر خارجه آمریکا امروز یکشنبه در وین به سوال خبرنگاران در خصوص مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای 1+5 پاسخ داد. وی با اشاره به وجود اختلافات اساسی بین طرفین، بیستم جولای را آخرین مهلت برای دستیابی به توافقی نهایی دانست.

بر این اساس از جمله خواسته های اصلی انگلیس، فرانسه، آلمان و آمریکا از ایران کاهش قابلیت تولید سوخت هسته ای به بهانه امکان دستیابی سریع ایران به تولید بمب هسته ای در صورت افزایش این قابلیت است. در مقابل این کشورها وعده کاهش تحریم های اقتصادی را به ایران داده اند.

این در حالی است که ایران بارها بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود تاکید کرده و خواستار اجرای تعهدات پیشین کشورهای غربی در خصوص کاهش تحریم ها در ازای همکاری بیشتر خود با آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

کری در ادامه سخنان خود اظهار داشت: واضح است که همچنان برخی شکاف های جالب توجه در مذاکرات وجود دارد اما باید ببینیم می توان به پیشرفت در چنین شرایطی دست یافت. وی این سخنان را پیش از دیدار خود با "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و دیگر وزیران خارجه حاضر در مذاکرات وین ایراد کرد.

کد N390302

وبگردی