آفتاب

ابوبکر بغدادی یکی از فدائیان صدام است

ابوبکر بغدادی یکی از فدائیان صدام است

ایسنا نوشت:

سفیر عراق در پریتوریا پایتخت آفریقای جنوبی با بیان اینکه رهبر داعش یکی از فدائیان صدام است، اعلام کرد: گروه تروریستی داعش از سوی تعدادی از اعضای امنیتی و دستگاه اطلاعاتی نظام سابق عراق و همچنین برخی از افرادی که از کشورهای عربی و خارجی آمده‌اند، رهبری و اداره می‌شود.

به گزارش موسوعة العراق، هشام علوی، سفیر عراق در پریتوریا پایتخت آفریقای جنوبی با اعلام اینکه گروه تروریستی داعش از سوی اعضای رژیم سابق عراق و برخی خارجی‌ها اداره می‌شود، افزود: حوادث اخیر عراق به ویژه بعد ترک استان نینوا و سپردن امور آن به نیروهای پلیس و ارتش ضربه مهلکی وارد ساخته و تهدید بزرگی برای رهبری و تمامیت ارضی این کشور به شمار می‌رود.

وی افزود: دولت، حملات گسترده‌ای را علیه داعش در مناطق درگیری آغاز کرده و توانسته بر سامرا و بخش زیادی از تکریت تسلط یابد و امید است که دولت بتواند ظرف چند روز آینده کنترل دیگر مناطق را به دست گیرد.

هشام علوی تاکید کرد: رهبر داعش "ابوبکر البغدادی" که نام حقیقی او "ابراهیم سامرایی" است یکی از فدائیان صدام بوده است و این گروه تروریستی از سوی اعضای امنیتی و اطلاعاتی نظام سابق اداره می‌شود و همچنین تعدادی از اعضای خارجی و کشورهای عربی عضو آن هستند.

علوی در خصوص نامگذاری این گروه تروریستی به نام "جهاد بین اهل سنة" از سوی رسانه‌های خارجی افزود: بحران اخیر کشور و سیاست‌های حاشه راندن "اقلیت عربی سنی مذهب اکنون مورد بحث نیست چرا که سیاست‌ها و اقدامات این گروه تروریستی نه تنها برگرفته از تعالیم اسلامی و تعلیم‌های مذهب سنی نیست، بلکه این گروه متشکل از تندرویانی است که تاکنون بیش از 2000 شهروند عراقی را بدون در نظر گرفتن دین یا مذهب‌شان به قتل رسانده و علاوه بر آن 14 امام جمعه مساجد اهل سنت را که با آن‌ها بیعت نکرده، نیز کشته‌اند.

26149

کد N390217

وبگردی