آفتاب
رییس اداره خاورمیانه وزارت امور خارجه:

داعش تهدیدی برای تمام کشورها است

داعش تهدیدی برای تمام کشورها است

تهران - ایرنا - رییس اداره امور خاورمیانه وزارت امور خارجه، به روی کار آمدن گروهک تروریستی داعش را توطئه نظام سلطه دانست و گفت، این گروهک تهدیدی برای تمامی کشورها محسوب می شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی نیروی هوایی ارتش، «سیدمجتبی فردوسی پور» در نشست آگاه سازی سیاسی با موضوع تفکرات و اهداف گروهک تروریستی داعش که در مجتمع پزشکی بعثت نیروی هوایی ارتش برگزار شد، افزود: اساس حرکت های گروهک تروریستی داعش، به قراردادی که بعد از جنگ جهانی دوم بسته شد، باز می گردد که در آن کشورها به بلوک شرق و غرب تقسیم شدند.

وی ادامه داد: داعش، که مخفف «دولت اسلامی عراق و شام» است، از «ابن تیمیه» و «محمد عبدالوهاب» نشأت می گیرد، که با شیعه و اهل تسنن مخالف هستند.

رییس اداره امور خاورمیانه وزارت امور خارجه گفت: رهبری این گروه را که به عنوان شاخه ای از سازمان القاعده از سال 2004 وارد عراق شد، شخصی به نام «زرقاوی» برعهده داشت و اکنون «ابوبکر البغدادی» رهبر این گروه است.

فردوسی پور خاطرنشان کرد: داعشی ها عقیده دارند که دختران حق رفتن به مدرسه و مسجد را ندارند، زن ها باید موی خود را بتراشند و مردها حق نماز خواندن در خانه خود را ندارند.

وی تصریح کرد، اساسا آنچه در عراق پیش آمده، توطئه نظام سلطه به سرکردگی عربستان و آمریکا بوده، که دو پیروزی اخیر یعنی برگزاری انتخابات در عراق و سوریه، وضعیت آنها را منقلب کرد.

این کارشناس سیاسی گفت: نظام سلطه از دو طریق مقابل پیروزی عراق ظاهر شد؛ اول از طریق داعش، دوم از طریق نیروهای باقی مانده از حزب بعث. در اتفاقات اخیر، گروه داعش با همکاری مسوولان سه استان سنی نشین توانست بر قسمت هایی از عراق تسلط پیدا کند و در یک اقدام یکهزار و 200 تن را کشتند.

فردوسی پور افزود: داعش اساسا شناسنامه مستقل عربی ندارد و از 81 ملیت بین المللی تشکیل شده و در آنها نیروهایی حضور دارند که تهدیدی برای کل کشورها هستند.

اجتمام ** 9303 ** 1071
کد N390215

وبگردی