آفتاب
صلیب سرخ اعلام کرد:

غیرنظامیان و امدادگران درمانی قربانی درگیری ها در سرزمین‌های اشغالی هستند

غیرنظامیان و امدادگران درمانی قربانی درگیری ها در سرزمین‌های اشغالی هستند

22/04/1393 15:28

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در ژنو، صلیب سرخ اعلام کرد این کمیته حمله به شعبه‌ جبلیه‌ جمعیت هلال احمر فلسطین در شمال غزه در هجدهم تیرماه را كه منجر به زخمی شدن ده‌ها نفر از كاركنان و داوطلبان این جمعیت و نابودی سه دستگاه آمبولانس شد، آشكارا محكوم می‌كند.

"ژاک دومایو" رئیس نمایندگی این كمیته در اسرائیل و سرزمین‌های اشغالی در این رابطه گفت: هر ساعت، آثار ناگوار انسانی این دور باطل خشونت‌های مسلحانه بد و بدتر می‌شود. غیرنظامیان باید مورد حمایت قرار گیرند. در هر شرایطی، امنیت موردنیاز برای آمبولانس‌‌ها، بیمارستان‌ها و امدادگران درمانی باید تضمین گردد تا آنها قادر باشند وظایف حیاتی خود را به انجام رسانند.

كمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ با افزایش تعداد مصدومین و آمار ده‌ها نفر كشته و صدها نفر زخمی، بی‌وقفه در تلاش است تا با همكاری تنگاتنگ با جمعیت هلال احمر فلسطین به نیاز‌های درمانی و دیگر نیازها به سرعت پاسخ دهد. بر این اساس كمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ چیدمان عملیاتی، توان اجرایی و اقدامات امنیتی خود را آماده كرده است تا پاسخ‌دهی لازم به نیازهای برآمده از افزایش خصومت‌ها را تضمین كند.

به‌علاوه، گفتگوی كمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ با مقامات اسرائیلی و فلسطینی نیز آغاز شده‌است. در حقوق بین‌المللی بشردوستانه (كه به قانون جنگ نیز معروف است)، اصل تفكیک وجود دارد كه به ضرورت تفكیک بین غیرنظامیان و آنهایی كه مستقیما در مخاصمات شركت می‌كنند اشاره دارد، از این رو باید خط واضحی بین اهداف نظامی و غیرنظامی كشیده شود.

كمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ تأكید می‌كند كه طرفین درگیری موظفند تا تمامی اقدامات احتیاطی ممكن را برای حمایت از غیرنظامیان در برابر آثار مخاصمات به‌كار بندند. قانون، هرگونه حمله‌ علیه غیرنظامیان و اهداف غیرنظامی را ممنوع كرده است.

کد N390181

وبگردی