آفتاب
پشت پرده تجزیه عراق افشا شد؛

طرح اسرائیل برای ایجاد پایگاه نظامی در منطقه کردستان عراق

طرح اسرائیل برای ایجاد پایگاه نظامی در منطقه کردستان عراق

منابع موثق امنیتی در منطقه از طرح مقامات تل آویو برای ایجاد چندین پایگاه نظامی در منطقه کردستان عراق در راستای حملات احتمالی علیه ایران از این منطقه، خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، منابع امنیتی در عراق از طرح مقامات رژیم صهیونیستی برای ایجاد چندین پایگاه نظامی در اقلیم کردستان عراق که اخیرا برای استقلال کامل از عراق تلاش می کند، خبر می دهند.

بنابر گزارش موسسه حقوق بشری عدالت و توسعه در عراق، تلاشهای آمریکا در سطح جامعه بین المللی و سازمان ملل در راستای اعلام استقلال کامل اقلیم کردستان از عراق، در واقع برای کمک و پشتیبانی از رژیم صهیونیستی و طرح این رژیم در زمینه حمله به ایران است.

بر این اساس، پس از شکست تلاشهای رژیم صهیونیستی در زمینه ایجاد پایگاه نظامی در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به ویژه اردن برای حمله احتمالی به ایران، تل آویو در صدد ایجاد پایگاههای نظامی خود در اقلیم کردستان است.

نگرانی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از پاسخ احتمالی ایران به حملات احتمالی اسرائیل از خاک این کشورها، علت اصلی مخالفت آنها با ایجاد پایگاههای نظامی ارتش اسرائیل بوده است.

مناع موثق اعلام کردند: رژیم صهیونیستی در برهه فعلی چشم انتظار نهایی شدن استقلال اقلیم کردستان از عراق است تا طرح های آتی نظامی خود را به اجرا بگذارد. این منابع اعلام کرده اند که "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی و "مسعود بارزانی" رئیس اقلیم کردستان نیز اخیرا تماسهایی درباره امضای توافقنامه های نظامی پس از استقلال اقلیم کردستان داشته اند.

کد N389986

وبگردی