آفتاب

استفاده تایوان از پهپادهای شناسایی برای جاسوسی از چین

استفاده تایوان از پهپادهای شناسایی برای جاسوسی از چین

روزنامه لیبرتی تایمز امروز (یکشنبه) در گزارشی نوشت: تایوان به منظور کاهش خطرات استقرار موشک‌های چین که جان خلبان‌هایش را تهدید می‌کند، استفاده از هواپیمای شناسایی بدون سرنشین را برای جاسوسی از چین آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ارتش تایوان در مارس سال‌ جاری میلادی یگانی متشکل از 32 فروند پهپاد ساخت موسسه علوم و فناوری چانگ شان تحت اداره ارتش را راه‌اندازی کرد.

ابتدا این پهپادها که در شرق تایوان مستقر بودند نظارت بر حریم هوایی شرق و جنوب این کشور را به عهده داشتند اما سپس برد خود را تا تنگه تایوان توسعه دادند.

یکی از مقام های ارشد وزارت دفاع تایوان گفت: در حال حاضر این پهپادها می‌توانند به طور چشمگیری اقدامات نظامی چین در منطقه ساحلی جنوب شرق را نظارت کنند.

در این گزارش آمده است: این عملیات توجه آمریکا را به خود جلب کرده که از پهپاد "گلوبال هاوک" برای جمع آوری اطلاعات نظامی چین استفاده کرده است. آمریکا این موضوع را در جریان برنامه تبادل نظامی اخیربا تایوان مطرح کرد.

وزارت دفاع تایوان از اظهارنظر درباره این گزارش امتناع کرده است.

با روی کار آمدن ما یینگ جئو، رئیس‌جمهوری تایوان در سال 2008 که با چین روابط دوستانه‌ای دارد، تنش‌ها در سراسر تایوان کاهش یافته است.

انتهای پیام

کد N389893

وبگردی