آفتاب

سفر بلر به قاهره و هشدار سیسی درباره پیامد‌های افزایش خشونت‌ها در غزه

سفر بلر به قاهره و هشدار سیسی درباره پیامد‌های افزایش خشونت‌ها در غزه

منابع دیپلمات در قاهره اعلام کردند که عبدالفتاح سیسی و تونی بلر رهبری تلاش‌ها برای برقراری آتش بس و توقف حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه را برعهده دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت سی‌.ان.ان عربی، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر با تونی بلر، فرستاده کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه در دفتر ریاست جمهوری با حضور سامح شکری، وزیر خارجه مصر دیدار و در خصوص مسائل منطقه و در راس آن درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و جنبش‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه گفت‌وگو کرد.

منابع دیپلمات در قاهره اعلام کردند که سیسی و بلر هدایت تماس‌ها میان طرف‌های ذی‌ربط جهت توقف درگیری‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن و بازگشت به توافق آتش بس اخیر را برعهده دارند.

سیسی در این دیدار به تلاش‌های کشورش در دو سطح سیاسی و انسانی اشاره کرد و گفت: مقامات مصری با طرف‌های اسرائیلی و فلسطینی تماس‌هایی جهت توقف خشونت‌ها و عملیات نظامی برقرار می‌سازند.

رئیس جمهور مصر نسبت به خطرات تشدید حملات رژیم صهیونیستی و برجای گذاشتن تلفات بیشتر در میان غیرنظامیان بی‌گناه هشدار داده و بر همبستگی خود با مردم و دولت برادر فلسطین و تمایل وی برای فراهم کردن نیازهای انسانی آن‌ها تاکید کرد.

وی گفت:" گذرگاه رفح برای درمان افراد مجروح از برادران فلسطینی و بیمارستان‌های مصر گشوده شد و 500 تن کمک‌های غذایی و دارویی به عنوان هدیه مردم مصر به مردم فلسطین در غزه ارائه شد.

در همین حال بلر که بعد از سفری دو روزه به اراضی اشغالی و دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی وارد قاهره شد، اعلام کرد: تشدید حملات به نفع هیچ طرفی نخواهد بود و تنها به کشته شدن غیرنظامیان بیشتر می‌انجامد.

وی تمامی طرف‌ها را به خویشتنداری و پاسخ مثبت دادن به تلاش‌ها برای برقراری آتش بس فرا خواند.

وی عنوان داشت: قاهره طرفی است که بیشترین اعتبار و توانایی را برای قانع کردن دو طرف جهت دستیابی به این آتش بس در اختیار دارد.

انتهای پیام

کد N389721

وبگردی