آفتاب

اردوغان با حفظ سمت، در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کند

اردوغان با حفظ سمت، در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کند

طبق حکم دفتر عالی انتخابات ترکیه، ضرورتی ندارد که رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر برای کمپین انتخابات ریاست جمهوری دهم اوت از سمت کنونی خود استعفا دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، دفتر عالی انتخابات ترکیه متفق القول رای داد که رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه حق قانون اساسی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری با حفظ سمت کنونی‌اش را داد. این دفتر تمام 15 درخواست با مضمون استعفای اردوغان را رد کرد.

احزاب مخالف دولت آنکارا خواستار استعفای اردوغان برای تضمین رقابتی عادلانه برای انتخابات ریاست جمهوری دهم اوت 2014 (19 مرداد) بودند.

کمال قلیچدار اوغلو، رهبر حزب مردم جمهوری‌خواه در جریان دیدار هفتگی با اعضای حزبش در پارلمان گفت: اگر مدعی نامزدی برای این انتخابات هستید، باید به دو چیز پایبند بمانید؛ نخست کنار گذاشتن دروغ‌ها و دیگری رقابت در مقابل اکمل‌الدین احسان اوغلو، دبیرکل سابق سازمان همکاری اسلامی با شرایط برابر.

وی افزود: اگر به عنوان نخست‌وزیر از سمت خود کناره گیری نمی‌کنید، به صورت عادلانه رقابت نمی‌کنید، مفهوم برابری فرصت‌ها در اینجا مطرح است که هسته دموکراسی می‌شود اما شما به آن اعتقادی ندارید. برابری و مساوات در فرصت‌ها باید از اقتصاد، آموزش، زندگی اجتماعی و سیاسی رعایت شود.

دفتر عالی انتخابات ترکیه همچنین حکم کرد که رهبران سیاسی احزاب می‌توانند در جریان کمپین‌های انتخابات ریاست جمهوری در سمت‌هایشان بمانند.

انتهای پیام

کد N389680

وبگردی