آفتاب
نوری قزلجه مطرح کرد

چرا باید اجازه دهیم عده‌ای مفسد با آبروی نظام بازی کنند

چرا باید اجازه دهیم عده‌ای مفسد با آبروی نظام بازی کنند

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم برخورد با مفسدین اقتصادی این پرسش را مطرح کرد که چرا باید اجازه دهیم عده‌ای مفسد با آبروی نظام بازی کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غلامرضا نوری قزلجه در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس با اشاره به مراجعات متعدد مردمی به نمایندگان برای انجام هر کار اداری، گفت: چه چیزی باعث شده این نگرانی در مراجعه‌کنندگان ایجاد شود و حتی برای یک عمل ساده پزشکی هم تقاضای سفارش از ما برای پزشک معالج دارند.

او ادامه داد: ریشه این مسئله چیست و چرا مردم اغلب به دنبال آشنا و توصیه و سفارش می‌گردند؟ مگر به غیر از این است که تبعیض‌ها و برخوردهای چندگانه و یا به اصطلاح پارتی ‌بازی‌ها و آشنا بازی‌ها و دستورالعمل‌هایی که تفسیرهای زیادی دارند، اعمال سلیقه‌های شخصی و به دنبال آن عدم نظارت کافی همگی دست در دست هم داده و معضلی به نام فساد در سیستم اداری کشور بوجود می‌آورد؟

نوری قزلجه افزود: این ایرادات و اشکالات همان منکرات برخی از کارگزاران دیوانی کشور هستند که سالهاست نهادینه شده و بازتاب و تکرار آن در جامعه توسط برخی از مردم و مسئولین به شکل منکرات اجتماعی در جامعه دیده می‌شود.

این نماینده مجلس این پرسش را مطرح کرد که چرا عزم و اراده ملی برای مبارزه با مفاسد اقتصادی و اجتماعی وجود ندارد و چرا باید اجازه دهیم عده‌ای قلیل و سودجو و خودمحور و مفسد با آبروی نظام بازی کنند.

او از قوه قضائیه خواست تا برخورد با ریشه‌های اصلی مفاسد اقتصادی و اجتماعی را به طورموثر و بدون هیچ ملاحظه‌ای پیگیری کند و تأکید کرد: اگر در این زمینه توفیق نداشته باشیم در زمینه‌های دیگری مثل مبارزه با ناهنجاری‌های فرهنگی و برقراری عدالت اجتماعی و اقتصادی و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های عمرانی با مشکل و سختی مواجه می‌شویم.

نماینده مردم بستان‌آباد با اشاره به ناامنی‌های اخیر در کشورهای همسایه عنوان کرد: مردم قدردان نعمت بزرگ امنیتی هستند که در ایام اخیر به دلیل شیوع ناامنی‌ها در اطرافمان بیشتر از همیشه محسوس است. یقینا دفاع از مسلمانان سوریه و فلسطین به ویژه در روز قدس نمادی از شکرگزاری از این نعمت خواهد بود.

نوری قزلجه اشاره‌ای به مذاکرات نیز داشت و از ظریف خواست تا به منظور استفاده از ظرفیت همه ایرانیان به منظور توسعه و برای جلوگیری از گسست فرهنگی در ایرانیان مقیم خارج از کشور با همکاری دستگاه‌های ذیربط تسهیلات لازم برای مسافرت و تردد آسانتر ایرانیان مقیم خارج از کشور را فراهم کند.

این نماینده مجلس از وزرای نیرو و راه مطالباتی در رابطه با وضعیت آب‌های آشامیدنی و راه‌های منطقه انتخابیه‌اش مطرح کرد.

انتهای پیام

کد N389322

وبگردی