آفتاب
فرانس پرس/

کری برای بدست گرفتن رهبری مذاکرات 1+5 با ایران وارد وین شد/شایعه دیدار وزیران خارجه ایران و آمریکا

کری برای بدست گرفتن رهبری مذاکرات 1+5 با ایران وارد وین شد/شایعه دیدار وزیران خارجه ایران و آمریکا

یک رسانه غربی با اشاره به ورود وزیر امور خارجه آمریکا به وین، حضور وی در پایتخت اتریش را برای بدست گرفتن رهبری مذاکرات کشورهای 1+5 با ایران عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "جان کری" صبح امروز یکشنبه با هدف هدایت مذاکرات کشورهای 1+5 و ایران برای رسیدن به توافق جامع هسته ای وارد وین شده است. 

این رسانه غربی در ادامه می نویسد: کری با توجه به موفقت اخیر خود در افغانستان و پایان دادن به مناقشات انتخاباتی این کشور به وین سفر کرده است. حضور وی در این شهر پس از آن انجام می شود که "عباس عراقچی" مذاکره کننده ارشد ایران هشدار داد که "اگر خواسته های بیش از حد غرب موجب شکست مذاکرات شود ایران حاضر است که گفتگوها را ترک کند" انجام می شود. 

عراقچی همچنین ابراز خوشبینی کرده بود که حضور کری و دیگر وزیران خارجه کشورهای عضو 1+5 موجب پیشرفت گفتگوها و رسیدن به توافق جامع شود. 

شایعه ای قابل تامل

کری در حالی صبح امروز وارد وین شده که "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران نیز در این شهر به سر می برد همین امر موجب شده تا برخی خبرنگاران حاضر در پایتخت اتریش از احتمال دیدار وزیران امور خارجه ایرن و آمریکا سخن بگویند. 

البته تا این لحظه نه واشنگتن و نه تهران هیچ یک خبری در این رابطه منتشر نکرده اند. 

البته عراقچی روز گذشته به طور تلویحی اعلام کرده بود که ظریف امروز دیدارهای دوجانبه ای با وزیران خارجه 1+5 خواهد داشت.

کد N389289

وبگردی