آفتاب

شورای جهانی کلیساها حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه را محکوم کرد

شورای جهانی کلیساها حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه را محکوم کرد

رم - ایرنا - شورای جهانی کلیساها حملات بی رحمانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایرنا از رادیو واتیکان؛ ˈاولاو فیکسه تویتˈ دبیرکل شورای جهانی کلیساها (Wcc) در بیانیه ای ضمن محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه، خواستار مداخله سازمان ملل برای پایان دادن به این درگیری ها شد.

در این بیانیه آمده است، کمیته مرکزی شورای جهانی کلیساها بارها خواستار پایان دادن به اشغال نامشروع و تحریم های تحمیلی از سوی اسراییل در نوار غزه شده و همچنین به دفعات از افزایش تنش ها و خشونت ها ابراز نگرانی کرده است. تنش های فزاینده ای که با کشته شدن جوانان فلسطینی آغاز شد و به بمباران هایی منجر شد که از روز دوشنبه آغاز و بیش از یکصد کشته و صدها مجروح بویژه میان زنان و کودکان فلسطینی به همراه داشته است.

به عقیده این شورا، شکست اخیر مذاکرات، از سویی باعث از دست رفتن یک دید مشترک از آینده و پایان اشغال سرزمین های فلسطین و از سوی دیگر منجر به افزایش غیرقابل تحمل و جهنمی خشونت ها شد و این خشونت ها تا زمانیکه اشغال سرزمین های فلسطینی ادامه داشته باشد متوقف نخواهد شد.

این بیانیه می افزاید: چیزی که امروز بوقوع پیوسته است یک فاجعه جدا نیست بلکه باید آن را در زمینه اشغال سرزمین های فلسطینی دید که از سال 1967 تحت اشغال درآمده اند.

دبیرکل شورای جهانی کلیساها با چنین دیدی، از شورای امنیت سازمان ملل که به درخواست نمایندگان عرب در نیویورک گردهم آمده اند خواست تا از طرفین درگیری بخواهند تا به خشونت ها پایان دهند. وی حتی از کلیساها و رهبران مذهبی نیز خواست تا در این زمینه فعالیت کنند.

اروپام ** 2171** 1337
کد N389280

وبگردی