آفتاب

یادداشت عادل فردوسی پور برای فینال جام جهانی/آلمان ها اشتباه می کنند،بردن این آرژانتین راحت نیست

یادداشت عادل فردوسی پور برای فینال جام جهانی/آلمان ها اشتباه می کنند،بردن این آرژانتین راحت نیست

فردوسی پور می گوید اگر مسی می خواهد از زیر سایه مارادونا در بیاید باید قهرمان جهان شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛عادل فردوسی پور در یادداشتی برای روزنامه شرق،درباره بازی امشب آرژانتین و آلمان نوشته است.یادداشت او را در زیر می خوانید:

فينال ها هم معمولابازي هاي جذابي از آب در نمي آيند. با توجه به سيستم دفاعي آرژانتين به نظرم بازي امشب ديدار خيلي خوبي نخواهد شد، البته احتمالاخيلي هم بد نمي شود. آنهايي که تصور مي کنند با توجه به برد 7بر يک آلمان مقابل برزيل و پيروزي 4 بر صفر اين تيم برابر آرژانتين در جام جهاني گذشته امشب يک برد راحت در انتظار ژرمن ها خواهد بود، سخت در اشتباهند. محال است امشب شاهد يک بازي يک طرفه باشيم. نبرد دو تيم بسيار نزديک و پاياپاي خواهد بود. چه طرفدار آلمان باشيم چه از اين تيم بدمان بيايد بايد پذيرفت که اين تيم شايسته ترين تيم براي کسب عنوان قهرماني است.

در مجموع نمايش آلمان ها در طول جام بهتر از ساير مدعيان بوده و بايد گفت حق شان است که قهرمان شوند. با اين حال بارها ديده شده که يک تيم پس از کسب يک برد پرگل در بازي بعدي اش به مشکل برمي خورد. معمولاتيم ها در باد برد خيره کننده بازي قبل مي خوابند و همين موضوع برايشان مشکل ساز مي شود، اين خطري است که امشب آلمان را تهديد مي کند. در آنسوي ميدان، آرژانتين هم تا اينجاي کار بدکار نکرده و امشب بهترين فرصت در اختيار مسي است که بالاخره با قهرماني در جام جهاني از زير سايه مارادونا خارج شود. منتقدان مسي در اين سال ها ناکامي هاي اين ستاره در جام هاي جهاني را به رخش مي کشيدند و تاکيد داشتند اگر مسي مي خواهد بهترين بازيکن تاريخ شود بايد جام جهاني را هم فتح کند.

به غير از مسي، توماس مولر، مانوئل نوير و توني کروس ستاره هاي اين جام جهاني بودند و با توجه به اتفاقات فينال مي توان بهترين بازيکن جام را از بين اين چهاربازيکن انتخاب کرد. به هر حال خيلي از کارشناسان شيوه بازي آرژانتين و تيم هايي که مثل آرژانتين دفاعي بازي مي کنند و دنبال نتيجه اند را نمي پسندند. زنگ خطر براي فوتبال جهان از سال 2004 به صدا در آمد؛ زماني که يونان با يک فوتبال دفاعي قهرمان اروپا شد. هم اکنون خيلي از تيم ها و مريبان با اتخاذ چنين شيوه اي فقط به کسب نتيجه فکر مي کنند و روح فوتبال را فدا مي کنند. آرژانتين هم تقريبا دست به چنين کاري زد. شايد تماشاي فينال امشب سخت ترين کار براي برزيلي ها باشد. يک طرف آلماني قرار دارد که آنها را تحقير کرده و در طرف ديگر آرژانتيني که دشمن ديرينه شان محسوب مي شود. اينکه برزيلي ها طرفدار کدام تيم خواهند بود پيچيده است، با اين حال تصور من اين است که ترجيح شان قهرماني آلمان است. پيش بيني ام از بازي امشب اين است که بازي به پنالتي کشيده خواهد شد و در نهايت تيمي که در ضربات پنالتي خوش شانس تر باشد برنده مي شود. 

251 41

کد N389263

وبگردی