آفتاب

فریاد مرگ بر اسرائیل در صحن مجلس/ ابوترابی: اوباما در ریختن خون بیگناهان غزه شریک است

فریاد مرگ بر اسرائیل در صحن مجلس/ ابوترابی: اوباما در ریختن خون بیگناهان غزه شریک است

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به وحشی گری رژیم صهیونیستی در غزه گفت: رئیس جمهور آمریکا شریک در خون هر شهروند بی گناه و کودک پسر دختر مرد و زن مظلومی است که خون پاک آنها در سرزمین پاک غزه به خاک می ریزند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر در آغاز جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس اول مجلس ضمن تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) خاندان رسالت را ترجمه آیات نورانی و حقیقت قرآنی دانست و گفت: امروز ملت اسلام از این نماد شجاعت و دلاوری و استقامات درس ایستادگی آموختند، ایستادگی در برابر باطل درسی است که ملت از عاشورا و امام حسن (ع) آموختند.

وی با اشاره به کشتار مردم فلسطین و غزه توسط رژیم صهیونیستی گفت: برای ششمین روز متوالی غزه مورد حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی قرار گرفته است، رژیم مدعی در اختیار داشتن بزرگترین تجهیزات نظامی بی آنکه دستاورد سیاسی و نظامی داشته باشد با حمله به این باریکه اعتبار مخدوش خود را قربانی می کند.

ابوترابی فرد ادامه داد: با طرح این سوال که چرا رژیم صهیونیستی با این وحشی گری به خود شلیک می کند ادامه داد: صهیونیست‌ها در چند سال گذشته به همراه آمریکا با تمهید پشت پرده جنگ سوریه و سپس امتداد آن را به لبنان و عراق به تصویر کشیدند، آنها در اندیشه خلق حاشیه امنیت برای خود و شکستن حلقه محور مقاومت بودند.

وی گفت: ناظران بین المللی دیدند که از دل جنگ سوریه دولتی با مشروعیت فزون تر به بار آمد و در عراق فتنه گری داعش با جهاد مواجه شد.

نماینده مردم تهران گفت: آفتابی شدن اسرائیل در این شرایط اعلام شکست جنگ نیابتی است.

وی افزود: رئیس جمهور آمریکا شریک در ریخته شدن خون هر شهروند بی گناه و کودک پسر دختر مرد و زن مظلومی است که خون پاک آنها در سرزمین پاک غزه به خاک می ریزند.

وی خاطر نشان کرد: ما از صحن مجلس حمایت و پشتیبانی بی دریغ از مقاومت مردم فلسطین و غزه را اعلام می داریم که در این بخش از سخنان ابوترابی فرد نمایندگان فریاد مرگ بر اسرائیل در صحن علنی مجلس سر دادند.

نایب رئیس مجلس همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور تعدادی از دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد در مجلس در جلسه امروز از مردم خواست تا در طرح تکریم ایتام شرکت کنند.

کد N389081

وبگردی