آفتاب

واکنش« الف» به بازگشت مرد کاپشن‌پوش؛ احمدی‌نژاد ردصلاحیت می‌شود

واکنش« الف» به بازگشت مرد کاپشن‌پوش؛ احمدی‌نژاد ردصلاحیت می‌شود

باید این را به یاران احمدی‌نژاد یادآوری نمود که این روزها با سال 84 تفاوت معنا داری دارد.

روزنامه اعتماد نوشت؛

سایت «الف»، نزدیک به احمد توکلی، در نوشته‌یی به نزدیکان محمود احمدی‌نژاد هشدار داد که به فکر «بازگشت به قدرت» نباشند. نوشته الف، اشاره‌ای است به سخنان اخیر عبدالرضا داوری چهره رسانه‌یی نزدیک به احمدی‌نژاد که گفته بود؛ «آقای روحانی عزیز، به امید خدا شما دولت دوازدهم را به دکتر ما تحویل خواهید داد. ما تنها باید 110 روز منتظر بمانیم». و البته به جز او، علی اکبر جوانفکر مشاور رسانه‌یی احمدی‌نژاد و مدیر مسوول سابق خبرگزاری دولت نیز واکنش دیگری داشته که خطاب به حسن روحانی، رییس‌جمهور می‌نویسد: «سوگند آقای روحانی بیش از هر چیز خوف‌انگیز به نظر می‌رسد و این نگرانی را در میان مردم و صاحب نظران سیاسی به وجود آورده است که آیا دولت یازدهم به عنوان مجری انتخابات، از هم‌اکنون سرگرم برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری‌های خاص در انتخابات آتی است؟ آیا می‌خواهد به هر قیمت ممکن از تحقق اراده و خواست مردم برای بازگشت دکتر احمدی‌نژاد به صحنه مدیریتی کشور جلوگیری کند؟ آیا سه بار سوگند جلاله رییس دولت یازدهم برای تکرار نشدن دوران مشعشع دولت‌های نهم و دهم، شائبه برنامه‌ریزی دولت روحانی برای منحرف کردن اراده و خواست واقعی مردم و خدای ناکرده دستکاری در آرای مردم را به اذهان عمومی متبادر نمی‌سازد؟»

الف در واکنشی جدی نسبت به این دیدگاه‌ها، می‌نویسد: «به نظر می‌رسد تیم رسانه‌یی آقای احمدی‌نژاد، کار انتخاباتی خود را زودتر آغاز کرده اما این گفته‌ها فراتر از یک واکنش به سخنان رییس‌جمهور است». الف ادامه می‌دهد: «شکی نیست که محمود احمدی‌نژاد سودای بازگشت به قدرت اول اجرایی کشور را در سر می‌پروراند و با حضورهای مردمی در حسینیه‌ها سخنرانی‌های کم و بیش و حساب شده به دنبال انسجام و بازسازی پایگاه اجتماعی خویش است، این رفتار وی، تحرکات وی در سال‌های ?? تا ?? را به ذهن متبادر می‌سازد».

جالب این‌جاست که سایت توکلی به یار پیشین اصولگرایان یادآوری می‌کند: «باید این را به یاران احمدی‌نژاد یادآوری نمود که این روزها با سال 84 تفاوت معنا داری دارد، این پایگاه اجتماعی هر چه قدر هم که فراهم گردد، وی یک چیز را فراموش نموده است. این احمدی‌نژاد، مانند ??، نه تنها املای نانوشته ندارد، بلکه املایی دارد که حتی اگر از تصحیح ملت بگذرد که بسیار بعید به نظر می‌رسد، از تصحیح شورای نگهبان نخواهد گذشت».

به این ترتیب الف، در یادداشتی که با یک اسم مستعار منتشر کرده و نام آن «بازگشت احمدی‌نژاد به قدرت» گذاشته، پیشاپیش به احمدی‌نژاد هشدار داده که از سوی شورای نگهبان رد می‌شود و دلیل‌های این ردصلاحیت را چنین برمی‌شمارد: «احمدی‌نژاد فراموش کرده است که نظام و سایر قوا در دوسال آخر دولت وی با او مدارا کرده‌اند تا دولتش به پایان برسد. فراموش کرده است به خاطر مقاومت در مقابل حکم حکومتی رهبری، کاری کرده است که هیچ رییس‌جمهوری تا قبل از آن مرتکب این نافرمانی و قانون شکنی نشده بود، یازده روز خانه‌نشینی برای تحت فشار قرار دادن رهبری، در عدم رعایت اصل التزم عملی به ولایت فقیه چه شک و شبهه‌یی باقی می‌گذارد؟ وی و یارانش فراموش کرده‌اند که در رویارویی و عدم تمکین به قانون و مجلس، کار را به جایی رساندند که حداد عادل (رییس مجلس وقت) دست به دامن رهبری شود که رییس‌جمهور قانون مصوب مجلس و موید شورای نگهبان را تمکین نمی‌کند! یادشان رفته با تکرار حرکات تشنج آفرین مناظرات ?? در مجلس، بعد از اخطار صریح رهبری به مسوولان مبنی بر اینکه: از امروز تا روز انتخابات، هرکسی که بخواهد اختلاف‌ها را به میان مردم بکشاند و از احساسات آنها در جهت اختلافات استفاده کند، قطعاً به کشور خیانت کرده است، کاری کردند که برای نخستین بار در تاریخ جمهوری اسلامی، رهبری در زمان روی کار بودن دولت، اقدام رییس‌جمهور را خلاف شرع، خلاف قانون، خلاف اخلاق، تضییع حقوق اساسی ملت و... بخوانند!».

البته بر این تحلیل خود اصرار ورزیده و ادامه می‌دهد: «احمدی‌نژاد، به احتمال زیاد، رد صلاحیت خواهد شد البته شاید پیشاپیش توصیه‌یی مبنی بر نیامدن دریافت کند که نیا وگرنه مهر رد صلاحیت بر پیشانی سیاسی‌ات خواهد نشست. احمدی‌نژاد به چیزی فراتر از پایگاه اجتماعی نیاز دارد، او باید بداند که همه را به حق و ناحق زخمی کرده است. امروز از تندترین اصلاح‌طلبان تا وزرای معزول وی با تندی تمام از دوران او یاد می‌کنند. او باید بداند که به صراحت در مقابل قانون ایستاده است. محصولی در مدیریت سیاسی و اقتصادی به یادگار گذاشته است که هیچ کدام از کاندیداهای ریاست‌جمهوری یازدهم جرأت دفاع از عملکرد وی را نداشتند.»
کد N388956

وبگردی