آفتاب

نشست اضطراری وزرای خارجه کشورهای عربی در باره تهاجم اسرائیل به غزه

نشست اضطراری وزرای خارجه کشورهای عربی در باره تهاجم اسرائیل به غزه

تهران - ایرنا - یک منبع دیپلماتیک از اتحادیه عرب روز یکشنبه اعلام کرد وزاری خارجه کشورهای عربی روز دوشنبه برای اتخاد یک واکنش مشترک علیه تهاجم رژیم صهیونیستی به نوارغزه در قاهره تشکیل جلسه خواهند داد.

به گزارش العربیه ، تشکیل جلسه به پیشنهاد کویت که در حال حاضر ریاست دوره ای اتحاد عرب را به عهده دارد، صورت گرفته است.

کشورهای عربی تاکنون واکنش مشترکی نسبت به حملات اسرائیل به غزه از خود نشان نداده اند.

عزیز رحیم الدیحانی نماینده کویت در اتحادیه عرب با تایید این خبر گفت:ˈکویت از کشورهای عربی خواست تا در باره هجوم اسرائیل به غزه و پی آمدهای منفی آن جلسه ای اضطراری تشکیل دهندˈ.

نمایندگان دائم کشورهای عربی در سازمان ملل برای تشکیل جلسه فوری شورای امنیت در نیویورک با هم همکاری نزدیک داشته اند.

گفتنی است روز شنبه، در حالی که هجوم رژیم صهیونیستی به غزه وارد پنجمین روز شد، شورای امنیت در بیانیه ای خواهان پایان خشونت، برقراری آرامش، و اجرای دوباره توافقنامه آتش بس سال 2012 شد.

بگزارش یورو نیوز، این نخستین پاسخ رسمی شورای امنیت به این بحران بوده است.

براساس این گزارش، ˈاوگنه گاساناˈ، دیپلمات رواندایی و رئیس شورای امنیت سازمان ملل روز شنبه اعلام کرد: «اعضای شورای امنیت به تشنج زدایی، برگرداندن آرامش و احیای آتش بس نوامبر ۲۰۱۲ فراخوان داده اند.»

قرار است که وزیران خارجه ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان روز یکشنبه در وین دیدار و این باره گفت وگو کنند

وزیر امور خارجه بریتانیا گفته است او هنگام ملاقات با همتایان آمریکایی، آلمانی و فرانسوی خود درباره کوشش هایی که برای برقراری آتش بس در جریان است بحث خواهد کرد.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین روز شنبه شمار شهدای تجاوزهای اخیر رژیم صهیونیستی به غزه را 156 نفر اعلام کرده است.

گزارش ها از غزه حاکی است بسیاری از کشته شدگان غیر نظامی بوده اند.

به گزارش شبکه فلسطین الیوم، در بمباران روز شنبه جنگنده ها و بالگردهای صهیونیستی علیه مردم تحت محاصره غزه، 24 تن دیگر در دو عملیات جداگانه به شهادت رسیدند و 88 نفر دیگر زخمی شدند تا تعداد کل زخمی ها در تازه ترین یورش صهیونیستها به یکهزار و 60 نفر برسد.

پیشتر در روز جمعه، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد نسبت به منطبق بودن عملیات نظامی اسرائیل با قوانین بین المللی، که هدف گرفتن غیر نظامیان را ممنوع می کند ، ابراز تردید کرد.

ˈناوی پیلایˈ گفت سازمان ملل متحد از گزارش هایی که حاکی است تلفات زیادی به غیر نظامیان، از جمله زنان و کودکان، وارد آمده عمیقا ناراحت است.

او تاکید کرد تجهیزات نظامی نباید در نواحی مسکونی قرار بگیرد.

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد نیز روز پنجشنبه گذشته با بیان این که پرهیز از جنگ دیگری بین اسرائیل و فلسطینیان از همیشه ضروری تر است، دو طرف را به موافقت با آتش بس فراخواند.

شبس - 1552
کد N388661

وبگردی