آفتاب

شواین‌اشتایگر: فوتبال آلمان مزد 10 سال تلاش خودش را می‌گیرد

شواین‌اشتایگر: فوتبال آلمان مزد 10 سال تلاش خودش را می‌گیرد

هافبک آلمان اعلام کرد این تیم مزد 10 سال تلاشش را گرفته که به فینال جام‌جهانی رسیده است. او همچنین عنوان کرد این تیم برای پیروزی برابر آرژانتین باید هم صبور و آرام و هم کاملا هوشیار باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دو تیم آلمان و آرژانتین در فینال جام‌جهانی برابر هم به میدان خواهند رفت. باستین شواین‌اشتایگر، هافبک تیم ملی آلمان در نشست خبری تیمش حاضر شد و درباره فینال جام جهانی به صحبت پرداخت.

شواین اشتایگر در ابتدای نشست خبری خود گفت: ما راه طولانی را سپری کردیم تا به اینجا رسیدیم. کاملا تمرکز ما روی بازی است. تیم ما توانایی قهرمانی در جام جهانی را دارد. از همان ابتدای جام هدف ما قهرمانی بود. 6 بازی سخت را تا اینجا پشت سر گذاشتیم اما هنوز به هدف‌مان نرسیده‌ایم. امیدوارم با پیروزی برابر آرژانتین مزد زحمات زیادمان را در طول ماه‌ها و سال‌های گذشته بگیریم.

هافبک تیم ملی آلمان در ادامه گفت: خیلی از بازیکنان فعلی تیم ملی آلمان در سال 2010 نیز جام جهانی را تجربه کردند. اکنون تجربه ما نسبت به آن سال خیلی بالا رفته است. اکثر بازیکنان تیم ملی آلمان در بالاترین شرایط حرفه‌ای خود قرار دارند. اگر مثل همیشه آلمانی بازی کنیم، می‌توانیم آرژانتین را شکست دهیم.

شواین اشتایگر در پاسخ به این سوال که آیا نگرانی برای بازی فینال دارد یا خیر، گفت:‌هیچ فشاری روی ما نیست. خوشحالیم که به فینال رسیدیم اما می‌خواهیم که خوشحالی‌مان را دو چندان کنیم و به قهرمانی برسیم. خیلی از این بازیکنان در تیم‌های باشگاهی‌شان بازی‌های مهم زیادی را تجربه کرده‌اند و در فینال‌های زیادی حضور داشته‌اند به همین خاطر خیلی راحت می‌توانیم فشار سنگین بازی فینال را مدیریت کنیم.

شواینی ادامه داد: برای پیروزی برابر آرژانتین و قهرمانی در جام جهانی باید سه چیز را فراموش نکنیم. اول از همه صبور باشیم، دوم آرام و بدون استرس بازی کنیم و سوم هوشیار باشیم. آرژانتین بازیکنان بزرگی مثل مسی، آگوئرو، ماسکرانو و دی‌ماریا را دارد. آنها تیم کوچکی نیستند و قطعا با شایستگی به فینال رسیده‌اند. می‌دانیم که بازی سخت و نزدیکی برابر آنها خواهیم داشت.

هافبک تیم ملی آلمان در پاسخ به این سوال که آیا قهرمانی در جام جهانی باعث خواهد شد تا این تیم آلمان به بهترین تیم تاریخ فوتبال این کشور تبدیل شود یا خیر گفت: ما در فینال یورو 2008 حاضر بودیم و برابر اسپانیا شکست خوردیم. تیم ما بازی‌های بزرگ زیادی داشته است. نمی‌دانم که بهترین تیم تاریخ آلمان خواهیم بود یا نه. من برای بازی فینال حس خوبی دارم. امیدوارم که بتوانیم به هدف‌مان برسیم. حضور در جام جهانی برای من به عنوان بازیکن افتخار بسیار بزرگی بود. می‌دانم که برای بقیه بازیکنان آلمان همین طور است. فوتبال آلمان پس از سال 2004 با کلینزمن و یوآخیم لوو برنامه جوان‌سازی را شروع کرد و نتیجه کارهای پایه‌ای که ما از آن سال شروع کردیم باعث شد پدیده‌های زیادی مانند ماریو گوتسه و توماس مولر به فوتبال آلمان معرفی شوند. مربیان بزرگ زیادی نیز مانند فان خال و گواردیولا در تیم‌های باشگاهی ما حضور داشتند و در واقع بازیکنان جوانی که پرورش دادیم در تیم‌های باشگاهی‌شان به بهترین شکل رشد کردند و به تیم ملی معرفی شدند. ما یک شبه به اینجا نرسیدیم. در واقع یک دهه پیش فوتبال آلمان کار خودش را شروع کرد و اکنون مزد آن را می‌گیرد.

انتهای پیام

کد N388562

وبگردی