آفتاب

یوآخیم لوو: ترسی از آرژانتین ندارم/ می‌توانیم قهرمان شویم

یوآخیم لوو: ترسی از آرژانتین ندارم/ می‌توانیم قهرمان شویم

سرمربی تیم ملی آلمان عنوان کرد، هیچ ترسی از رویارویی با آرژانتین ندارد. او همچنین با تمجید از بازیکنانش اعلام کرد این تیم توانایی قهرمانی در جام‌جهانی 2014 را دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تیم ملی فوتبال آلمان در فینال جام جهانی برابر آرژانتین به میدان خواهد رفت. ژرمن‌ها در صورت قهرمانی می‌توانند با 4 قهرمانی در جام‌جهانی با ایتالیا برابر شوند.

یوآخیم لوو، سرمربی تیم ملی آلمان پیش از دیدار تیمش با آرژانتین در فینال جام‌جهانی در نشست خبری شرکت کرد. در ابتدا خبرنگاری از او سوال کرد آلمان پس از قهرمانی در جام‌جهانی 74 موفق شد 24 سال بعد در جام جهانی 90 قهرمان شود. اکنون پس از گذشت 24 سال از آن سال آیا فکر می‌کنید باز هم تیم ملی آلمان به قهرمانی برسد؟ سرمربی آلمان در پاسخ به این سوال گفت، ‌اصلا به این جور چیزها اعتقاد ندارد: "من به این اعداد و آمار اعتقادی ندارم و نمی‌خواهم حتی به آنها فکر کنم.

سرمربی آلمان در ادامه گفت: بیشتر بازیکنانم در بهترین زمان فوتبالی خود قرار دارند. اکثر این بازیکنان در جام‌های جهانی 2006 و 2010 هم در تیم ملی آلمان حضور داشتند اما نتوانستند به قهرمانی برسند. ما این توانایی را داریم که با این ظرفیت به قهرمانی در جام‌جهانی برسیم. اکنون تمام تمرکزمان روی بازی فینال است؛ چرا که این بازی مهم‌ترین بازی فوتبال ما در چند سال گذشته است.

لوو در پاسخ به این سوال که از چه چیز آرژانتین بیشتر می‌ترسید، گفت: ترسی از آرژانتین ندارم. این دیدار بازی دو تیمی است که بازیکنان بزرگ زیادی در ترکیب خود دارند و در گذشته نیز به افتخارات زیادی دست یافته‌اند. آرژانتین تیمی است که در دفاع بسیار فشرده و سازماندهی شده فوتبال بازی می‌کند. به این تیم مسی، هیگواین و دی‌ماریا را نیز اضافه کنید. این نشان می‌دهد که آنها چقدر می‌توانند تیم خطرناکی باشند. قطعا مسی ستاره آنهاست. او بازیکنی است که می‌تواند به تنهایی سرنوشت مسابقه را عوض کند اما به نظر من مهم‌ترین موضوع در تیم ملی آرژانتین نظم و سازماندهی آنهاست. باید بازی با برزیل را فراموش کنیم. آن بازی دیگر تکرار نمی‌شود. بازی با آرژانتین به طور کل با بازی با برزیل فرق می‌کند و نباید این دو بازی را با هم مقایسه کرد.

سرمربی تیم ملی آلمان ادامه داد: ما اکنون نسبت به قبل باتجربه‌تر شده‌ایم. با این حال اگر در بازی فردا پیروز نباشیم مشکلی نیست. تنها ناراحت خواهیم شد. اما این بازیکنانی که در تیم دارم قطعا آینده خوبی خواهند داشت. در واقع صرف نظر از هر نتیجه‌ای که در بازی با آرژانتین به دست بیاید، فوتبال آلمان مسیر رشد و پیشرفت خودش را ادامه خواهد داد. باخت به آرژانتین پایان دنیا نخواهد بود.

یوآخیم لوو ادامه داد: ما در این جام بازی‌های سخت و دشواری را پشت سر گذاشتیم. در بازی با الجزایر به شدت زجر کشیدیم تا توانستیم پیروز مسابقه شویم. تیمی که قهرمان می‌شود باید در هر بازی و هر شرایطی خودش را نشان دهد و اسیر شرایط خاص مسابقه نشود. ما اکنون به آرژانتین فکر می‌کنیم. سیستمی که آنها در طول جام جهانی داشتند نشان می‌دهد که از ثبات خوبی برخوردار بودند. آرژانتین تیمی است که اول دفاع و بعد حمله می‌کند. این یکی از اصول بازی آنهاست.

تاکنون هیچ تیم اروپایی نتوانسته در قاره آمریکا به قهرمانی در جام جهانی برسد. در صورتی که ژرمن‌ها بتوانند در بازی ماراکانا پیروز از زمین خارج شوند می‌توانند به اولین تیم غیر آمریکایی تبدیل شوند که توانسته جام جهانی را در این قاره فتح کند. یوآخیم لوو درباره این موضوع گفت: برد، برد است و اصلا مهم نیست که ما اولین تیم غیر آمریکایی خواهیم بود که توانستیم در آمریکای جنوبی به جام قهرمانی برسیم. من به این چیزها فکر نمی‌کنم اما می‌دانم که در صورت قهرمانی، تاریخ‌سازی کرده‌ایم و این شادی ما را مضاعف می‌کند.

در ادامه خبرنگاری از یوآخیم لوو پرسید آیا مانوئل نویر را برای ضربات پنالتی احتمالی برابر آرژانتین آماده کرده است یا خیر گفت: امیدوارم که بازی به پنالتی کشیده نشود اما در صورتی که این اتفاق بیفتد، هر سه دروازه‌بان ما کاملا آماده هستند تا درون دروازه قرار بگیرند. ما تیم حریف را کاملا آنالیز کرده‌ایم. پنالتی‌های آرژانتین برابر هلند را نیز به دقت دیدیم. اما قطعا نمی‌توانم تضمین دهم که تیمم در پنالتی موفق خواهد شد چرا که شانس در ضربات پنالتی کاملا دخیل است.

لوو در پایان در پاسخ به این سوال که آیا قبل از بازی آرژانتین و هلند دوست داشته است تا با لاله‌های نارنجی روبه‌رو شود، که سرمربی آلمان پاسخ داد: ما پیش از شروع جام بازی‌های هلند را به خوبی آنالیز کرده بودیم. کاملا می‌دانستیم که هلندی‌ها چطور فوتبال بازی می‌کنند. آن‌ها بازیکنان بزرگ زیادی دارند که بعضی‌هایشان در بوندسلیگا مثل آرین روبن بازی می‌کنند. با این حال مهم نبود که با چه تیمی روبه‌رو می‌شویم چرا که هم آرژانتین و هم هلند تقریبا در یک سطح قرار دارند و از بازیکنان بزرگ و تکنیکی بهره می‌برند.

انتهای پیام

کد N388561

وبگردی