آفتاب
یک عضو تیم مذاکره کننده در گفتگو با مهر:

ورود به پرانتزها در مذاکرات وزیران خارجه ایران و 1+5 بعید است

ورود به پرانتزها در مذاکرات وزیران خارجه ایران و 1+5 بعید است

21/04/1393 22:12

یک عضو تیم مذاکره کننده هسته ای در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سئوال که آیا در صورت عدم توافق وزیران خارجه مذاکرات متوقف خواهد شد ، گفت: وزیران خارجه کشورهای 1+5 برای کمک کردن به وین می آیند ونه برای توقف مذاکرات.

وی در پاسخ به این سئوال آیا حضور وزیران برای تصمیم گیری در خصوص موارد خاصی از پرانتزها ( اختلافات ) است ، اظهار داشت : بعید است که وزیران به طور مستقیم وارد بحث پرانتزها شوند ولی در صورت توافق وزیران روی موضوعات مفهومی توسط وزرا به نظر می رسد تعداد پرانتزها کاهش پیدا خواهد کرد.

وی تأکید کرد: به هر حال حضور وزیران نه منجر به توقف مذاکرات خواهد شد و نه باعث حل و فصل قطعی کار خواهد بود.

بر اساس این گزارش وزرای خارجه آمریکا ، انگلیس ، فرانسه و آلمان قرار است تا فردا به مذاکرات هسته ای کشورمان در وین بپیوندند.

سید عباس عراقچی ، عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان نیز صبج امروز اعلام کرد:بخش جدی از کارمان نگارش متن توافق است که می توانم بگویم نسبتا پیشرفت خوبی در متن داشتیم و 60 تا 65 درصد متن توافق شده است.

وی ادامه داد: این به مفهوم آن نیست که در مسائل محتوایی پیشرفت کرده ایم، در نگارش متن پیشرفت داشتیم. موضوعات باقی مانده وزن زیادی دارد و در محتوای مذاکرات پیشرفت ما قابل توجه نبوده است.

عراقچی گفت: امیدواریم طی روزهای آتی که وزرای خارجه برخی از کشورهای 1+5 قرار است به وین بیایند در مذاکرات مستقیم با این وزرا در موضوعات محتوایی پیشرفت کنیم.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در پاسخ به سوالی درباره پذیرفتن حق غنی سازی ایران جدول عادی شدن تحریم ها و... بیان کرد: درباره مسائل اصلی محتوایی هنوز به تفاهم کامل نرسیده ایم. در خصوص راه حل های مختلف بحث شده،گزینه ها مورد توجه قرار گرفته، اما هنوز نتوانسته ایم به نظر واحد برسیم.

کد N388518

وبگردی