آفتاب
مرکل:

جاسوسی اطلاعاتی آمریکا از آلمان پذیرفتنی نیست

جاسوسی اطلاعاتی آمریکا از آلمان پذیرفتنی نیست

صدراعظم آلمان ضمن غیرقابل پذیرش خواندن جاسوسی اطلاعاتی آمریکا از این کشور گفت با این حال گزینه دیگری به جز نزدیکی برلین-واشنگتن وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان در واکنش به انتقادهای انجام گرفته در مورد جاسوسی اطلاعاتی آمریکا از این کشور گفت: جاسوسی اطلاعاتی آمریکا از آلمان پذیرفتنی نیست با این حال ما گزینه دیگری به جز همکاری و نزدیکی با این کشور نداریم.

صدراعظم آلمان در گفتگو با کانال دوم تلویزیون آلمان (ZDF) تاکید کرد: همکاری های برلین-واشنگتن بر پایه مشارکت دو جانبه است اما در این میان ایده های متفاوتی وجود دارد. این اظهارات در حالی از سوی مرکل بیان می شود که واکنش دولت آلمان به جاسوسی سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در این کشور ناخرسندی مقامات آمریکایی از جمله باراک اوباما را به همراه داشته است.

 روز گذشته "جاش ارنست" سخنگوی کاخ سفید در این رابطه گفت دولت اوباما از انتقادهای آلمان در ارتباط با ماجرای جاسوسی دلخور است و از دولت آلمان می‌خواهد درباره این موضوع نه در انظار عمومی، که مابین دو طرف گفتگو شود.

وی افزود: همه اختلاف‌هایی که ما با یکدیگر داریم نه از کانال رسانه‌ها، که از طریق کانال‌های داخلی موجود میان دو کشور بطور موثر قابل حل‌وفصل هستند. ارنست در عین‌حال تایید کرد که آنگلا مرکل و باراک اوباما یک هفته است که با یکدیگر صحبتی نداشته‌اند.

کد N388454

وبگردی