آفتاب

کشته شدن 30 تن در حمله توپخانه ای ارتش اوکراین به حومه دونتسک

کشته شدن 30 تن در حمله توپخانه ای ارتش اوکراین به حومه دونتسک

تهران-ایرنا- وزیر دفاع جمهوری خوخوانده دونتسک اوکراین گفت که حدود 30 غیرنظامی در حمله توپخانه ای به منطقه مارینکا در حومه این شهر کشته شدند.

به گزارش پایگاه خبری صدای روسیه، ˈایگور استرلکوفˈ یادآورشد: ما در جریان این موضوع قرار گرفته ایم که در نتیجه این حملات 30 غیرنظامی کشته شدند. این در حالی است که به دنبال این حملات توپخانه ای ویرانه هایی نیز بر جای مانده و احتمال افزایش شمار تلفات نیز وجود دارد

وی مدعی شد که در این حمله مناطقی که شبه نظامیان جدایی طلب حضور داشتند، هدف قرار نگرفت. هیچ یک از این شبه نظامیان در این حمله کشته یا زخمی نشدند.

یکی دیگر از مقام های دونتسک نیز اعلام کرد که روند تخلیه مارینکا و دیگر مناطق حومه دونتسک آغاز شده است.

وی افزود: ما در ابتدا در حال تخلیه این منطقه از کودکان هستیم. این پناهندگان به سوی روسیه می روند. تاکنون چند صد تن از این مناطق خارج شده اند.

براساس گزارش ها، شمار زیادی از ساکنان این مناطق نیز خود به تنهایی از این مناطق خارج و در این مسیر از خودروهای شخصی و خودروهای عمومی استفاده کرده اند.

از زمان آغاز بحران در شرق اوکراین بیش از 70 هزار تن از منطقه دونتسک گریخته اند.

گزارش ها همچنین حاکی از آن است که اوکراین روز شنبه و پس از آنکه جدایی طلبان حملات موشکی خود به نیروهای دولتی در نزدیکی مرز با روسیه را از سر گرفتند، جت های جنگنده خود را برای حمله به مواضع جدایی طلبان به پرواز در آورد.

ارتش اوکراین اعلام کرد که در طول یک شب خشونت در چند منطقه در شرق این کشور در پی حمله موشکی روز جمعه جدایی طلبان به منطقه ˈزلنوپیلیاˈ که منجر به کشته شدن دست کم 23 نیروی دولتی شد، نیروهای اوکراینی نیز از حملات توپخانه ای برای پاسخ به آتشبار شورشیان بهره گرفتند.

نیروهای جدایی طلب اعلام کردند که هواپیماهای جنگی اوکراین امروز چندین حمله هوایی را در شهر ˈهورلیوکاˈ در شرق اوکراین انجام دادند.

ارتش اوکراین در پی پیروزی در شهر اسلاویانسک اعلام کرد که آماده اجرای طرحی برای بیرون راندن جدایی طلبان از شهر دونتسک است.

رسانام**9234**1010
کد N388410

وبگردی