آفتاب
در دیدار مدیران عامل دو خبرگزاری صورت گرفت؛

گسترش همکاری های رسانه ای میان ˈایرناˈ و خبرگزاری ˈآجیˈ ایتالیا

گسترش همکاری های رسانه ای میان ˈایرناˈ و خبرگزاری ˈآجیˈ ایتالیا

تهران - ایرنا - مدیران عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و خبرگزاری ˈآجیˈ ایتالیا روز شنبه در تهران راههای ایجاد ؛ توسعه و تقویت روابط حرفه ای رسانه ای میان دو خبرگزاری و بهبود روند اطلاع رسانی میان دو کشور ایران و ایتالیا را بررسی کردند.

به گزارش ایرنا ˈ محمد خدادی ˈ مدیر عامل ایرنا در دیدار با ˈالساندرو پیکاˈ مدیرعامل و ˈروبرتو لادیسیکوˈ معاون خبری خبرگزاری ˈآجی ˈ ، با استقبال از حسن روابط ایران و ایتالیا و مواضع مثبت رم در قبال تحولات ایران در مقایسه با دیگر اعضای اتحادیه اروپا؛

همکاری رسانه های جمعی را برای نزدیک تر ساختن روابط دو کشور موثر و مفید خواند.

مدیر عامل ایرنا پیشینه حرفه ای 80 ساله خبرگزاری جمهوری اسلامی ، انتشارات موسسه فرهنگی و مطبوعاتی ایران و فعالیت های دانشکده خبر ایرنا را سرمایه ای ارزشمند برای برقراری روابط و تبادل تجربه میان دو خبرگزاری دانست.

وی گفت : در دوره جدید مدیریتی ایرنا در دولت یازدهم، تمرکز فعالیت های این رسانه بر بهینه سازی و بازتعریف روند فعالیت ها از جمله توجه به اخبار اقتصادی بوده است..

در این دیدار که در سازمان مرکزی ایرنا انجام شد ؛ ˈ الساندرو پیکا ˈ مدیر عامل خبرگزاری آجی ایتالیا نیز با ابراز خرسندی از سفر به ایران ؛ به معرفی سابقه و توانایی های خبرگزاری آجی پرداخت و از توسعه همکاری ها با ایرنا به خصوص در حوزه های جدید رسانه ای استقبال کرد.

مدیرعامل ˈ اجی ˈ آمادگی این خبرگزاری را برای امضای موافقتنامه همکاری حرفه ای دوجانبه با خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا ) اعلام کرد..

همچنین در این ملاقات ؛ ˈ روبرتو لادیسیکو ˈ معاون خبری خبرگزاری آجی ایتالیا نیز از برنامه این رسانه برای استقرار خبرنگار ثابت در تهران و گشایش دفتر نمایندگی این خبرگزاری در ایران خبر داد.

وی اظهار امیدواری کرد امضای سند همکاری با ایرنا ؛ گام نخست برای پوشش مستقیم اخبار و رویدادهای ایران باشد..

این گزارش حاکی است ؛ مدیران خبرگزاری آجی ایتالیا سپس از بخش های مختلف خبرگزاری جمهوری اسلامی از جمله تحریریه خبر و بخش های صوتی و تصویری بازدید و در جریان نحوه فعالیت ؛ تولید و انتشار اخبار از سوی ایرنا قرار گرفتند.

بنابر این گزارش، مقامات خبرگزاری آجی در مدت اقامت در ایران، با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سخنگوی وزارت امور خارجه ملاقات و از موسسه فرهنگی – مطبوعاتی ایران وابسته به خبرگزاری جمهوری اسلامی دیدن خواهند کرد.

َAlessandro Pica

Roberto Ladicicco

اروپام**5981
کد N388380

وبگردی