آفتاب
فاکس نیوز:

بمباران اسراییل، منطقه پرجمعیت غزه را به شهر ارواح تبدیل کرد

بمباران اسراییل، منطقه پرجمعیت غزه را به شهر ارواح تبدیل کرد

تهران – ایرنا – شبکه فاکس نیوز روز شنبه در گزارشی از وضعیت غزه پس از حملات رژیم صهیونیستی، این منطقه سابقا پرتراکم را به شهر ارواح تشبیه کرد.

به گزارش فاکس نیوز، خالی شدن خیابان های غزه از جمعیت در حالی رخ داده است که اکنون در ماه رمضان، یعنی ماهی به سر می بریم که معمولا مسمانان تمایل به دید و بازدید خویشاوندان و خرید از فروشگاه ها دارند. اما حمله های گسترده اسراییل و بمباران غزه که هر پنج دقیقه یکبار انجام می شود، سبب شده است که خیابان های این منطقه عملا خالی از جمعیت شود. غزه یکی از پرتراکم ترین شهرهای جهان از نظر جمعیتی است.

درحالی که پرتاب موشک های حماس در پاسخ به حملات تل آویو، تاکنون تلفاتی در پی نداشته، بمباران اسراییل دست کم به کشته شدن 120 نفر تا این لحظه انجامیده است.

در غزه، مسلمانان نه تنها نگران امنیت خود هستند، بلکه از به هم خوردن جشن رمضان نیز ابراز ناخرسندی می کنند. ˈام العابدˈ، زن خانه دار غزه ای، می گوید: وضعیت بسیار بد است. مردم در ماه رمضان همیشه به دیدار خویشان می رفتند و چیزهایی می خریدند که تنها در ماه رمضان فروخته می شود. اما اکنون به خاطر فضای جنگ، مردم می ترسند از خانه خارج شوند و تازه، حقوق ها هم پرداخت نمی شود.

ˈام العابدˈ در حالی این سخنان را می گفت که ناامیدانه در جست و جوی مغازه ای باز برای خرید در خیابان ˈعمر مختارˈ بود. ˈعمر مختارˈ یکی از گذرگاه های اصلی در غزه محسوب می شود.

وی افزود: وضعیت اقتصاد بد است و چنانکه می بینید، همه مغازه ها هم تعطیل هستند و مردم ترجیح می دهند در خانه هایشان بمانند.

محمود داوود، مرد 77 ساله ای که نیروهای اسراییل خانه اش را روز جمعه بمباران و ویران کردند، می گوید: ما نیازی به خانه نداریم. چیزی که ما نیاز داریم، یک کشور است. کاش من هم جوان بودم و می توانستم کمربند انتحاری به خود ببندم و بروم در تل آویو خود را منفجر کنم!

رسانام**9163/1547
کد N388374

وبگردی