آفتاب

سفر رئیس جمهوری چین به یونان و آمریکای لاتین

سفر رئیس جمهوری چین به یونان و آمریکای لاتین

دولت چین اعلام کرد رئیس جمهوری این کشور در ابتدای سفری که طی چند روز آینده به آمریکای لاتین خواهد داشت، قصد دارد توقفی کوتاه در یونان داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این دومین سفر یک مقام بلندپایه دولت چین به یونان طی یک ماه گذشته است.

کین گانگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در یک کنفرانس خبری اظهار داشت: شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین در مسیر سفر خود به برزیل به منظور شرکت در نشست گروه اقتصادی "بریکس" ابتدا به جزیره رودس در یونان وارد خواهد شد.

این سخنگوی دولت چین خاطرنشان ساخت: طی این سفر کوتاه، رئیس جمهوری چین با همتای یونانی خود و نخست وزیر این کشور دیدار خواهد کرد.

دولت یونان نیز اعلام کرد، شی جین پینگ روز یکشنبه وارد جزیره رودس شده و ضیافت ناهاری با کارولوس پاپولیاس، رئیس جمهوری یونان خواهد داشت.

ماه گذشته میلادی لی کچیانگ، نخست وزیر چین به یونان سفر کرده و طی این سفر عنوان کرد که پکن به خرید اوراق قرضه یونان خواهد پرداخت.

این اظهار حمایت چین از یونان به امید ایجاد دروازه‌ای برای ورود محصولات چینی به اروپا انجام شد.

یونان که دوبار با دریافت وام از ورشکستگی نجات پیدا کرده امیدوار است که سرمایه‌گذاری چین به رشد اقتصاد بحران زده این کشور کمک کند. در مقابل چین نیز مکان استراتژیک یونان را دروازه‌ای برای ورود به اروپا و آفریقا به منظور توزیع محصولات چینی می‌داند.

انتهای پیام

کد N388322

وبگردی