آفتاب
سرلشکر فیروزآبادی:

البغدادی باید بعنوان جنایتکار جنگی تحت تعقیب قرار گیرد

البغدادی باید بعنوان جنایتکار جنگی تحت تعقیب قرار گیرد

مجامع حقوقی بین‌الملل وظیفه دارند که همانند فرماندهان جنایتکار صرب در بوسنی و هرزه‌گوین، البغدادی را تحت پیگرد قرار دهند./اتحادیه عرب و سران کشورهای اسلامی کجا هستند که در قبال این جنایات جنگی و کشتار وحشیانه مردم مسلمان غزه دم برنمی‌آورند؟

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه "راهی که «البغدادی» آغاز کرده، امنیت بین‌الملل را در خطر قرار داده است"، گفت: مجامع حقوق بین‌الملل، البغدادی را تحت پیگرد قرار دهند.

به گزارش ایلنا، سردار سرلشکر بسیجی سیدحسن فیروزآبادی در سخنانی با تشریح جنایات سرکرده داعش اظهار کرد: ابوبکر البغدادی رئیس خود خوانده تروریست‌های داعش - بعثی باید به جرم کشتن زنان، کودکان و روحانیون غیرمسلح بی‌گناه بعنوان جنایتکار جنگی تحت تعقیب قرار گیرد.

وی در همین راستا تاکید کرد: مجامع حقوقی بین‌الملل وظیفه دارند که همانند فرماندهان جنایتکار صرب در بوسنی و هرزه‌گوین، البغدادی را تحت پیگرد قرار دهند.

فیروزآبادی با بیان اینکه "راهی که البغدادی آغاز کرده است نه تنها امنیت عراق و کشورهای منطقه که امنیت بین‌الملل را در خطر قرار داده است"، تصریح کرد: مدعیان مبارزه با القاعده که با لشکرکشی به افغانستان، عراق، پاکستان و کشورهای آفریقایی توجیه مبارزه با القاعده را پیش می‌کشیدند، امروز القاعده را در لباس داعش به صحنه آورده‌اند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح اضافه کرد: امروز این گروه تروریستی بسیار فراتر از القاعده برنامه‌ریزی کرده است. دنیا دیر بجنبد فاجعه‌ای انسانی رخ خواهد داد.

وی همزمانی دور جدید جنایات خونین صهیونیست‌ها علیه مردم غزه با جنایات تروریست‌های تکفیری - بعثی در عراق را معنادار توصیف کرد و افزود: صهیونیست‌های جنایتکار در آستانه روز قدس در سایه سر و صدای ایجاد شده توسط تروریست‌های داعش دست به بمباران وحشیانه غزه زده‌اند تلویحاً دوستی خود با تروریست‌های داعش را با کشتار زنان و کودکان بی‌گناه و تخریب مساجد نشان دادند.

سرلشکر فیروزآبادی در پایان با تقبیح سکوت مجامع جهانی و نیز سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی عربی - اسلامی رفتار آنان را مورد نکوهش قرار داد و گفت: اتحادیه عرب و سران کشورهای اسلامی کجا هستند که در قبال این جنایات جنگی و کشتار وحشیانه مردم مسلمان غزه دم برنمی‌آورند؟

کد N388243

وبگردی