آفتاب

پرواز جنگنده های ارتش اوکراین بر مواضع جدایی طلبان

پرواز جنگنده های ارتش اوکراین بر مواضع جدایی طلبان

تهران - ایرنا - اوکراین روز شنبه و پس از آنکه جدایی طلبان حملات موشکی خود به نیروهای دولتی در نزدیکی مرز با روسیه را از سر گرفتند، جت های جنگنده خود را برای حمله بر مواضع جدایی طلبان به پرواز در آورد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از کی یف، ارتش اوکراین اعلام کرد که در طول یک شب خشونت در چند منطقه در شرق این کشور در پی حمله موشکی روز جمعه جدایی طلبان به منطقه ˈزلنوپیلیاˈ که منجر به کشته شدن دست کم 23 نیروی دولتی شد، نیروهای اوکراینی نیز از حملات توپخانه ای برای پاسخ به آتشبار شورشیان بهره گرفتند.

ˈپترو پوروشنکوˈ رییس جمهوری اوکراین به شناسایی و کشتن افراد مسوول این حمله موشکی که همچنین منجر به زخمی شدن تقریبا 100 نفر شد، وعده داد.

حمله موشکی روز جمعه در منطقه زلنوپیلیا، یکی از مرگبارترین حملات علیه نیروهای دولتی ظرف سه ماه درگیری جدایی طلبان طرفدار روسیه با نیروهای دولتی اوکراین گزارش شده است.

در همین حال، دست کم 2 سرباز اوکراینی امروز (شنبه) در جریان حمله خمپاره ای و موشکی شورشیان به ایست های بازرسی ارتش در مناطقی در نزدیکی شهر ˈلوهانسکˈ کشته و حدودا 20 تن زخمی شدند.

جدایی طلبان طرفدار روسیه دو شهر لوهانسک و ˈدونتسکˈ را تحت کنترل خود دارند.

از سویی، نیروهای جدایی طلب اعلام کردند که هواپیماهای جنگی اوکراین امروز چندین حمله هوایی را در شهر ˈهورلیوکاˈ در شرق اوکراین انجام دادند.

ارتش اوکراین در پی پیروزی در شهر اسلاویانسک اعلام کرد که آماده اجرای طرحی برای بیرون راندن جدایی طلبان از شهر دونتسک است.

براساس این گزارش، پوروشنکو روز جمعه با شهردار شهر دونتسک در مورد تناسب اقدامات به کار گرفته شده علیه جدایی طلبان گفت و گو کرد.

در همین حال، متحدان غربی اوکراین و روسیه برای برگزاری نشست تازه گروه تماس متشکل از رهبران جدایی طلب با هدف مذاکره برای پایان دادن به بحران اوکراین، تلاش می کنند.

پوروشنکو با اعلام اینکه چند مکان را برای برگزاری این مذاکرات پیشنهاد داده است، گفت که آتش بس یکجانبه 10 روزه نیروهای دولتی که موعد آن 30 ژوئن (9 تیر ماه) به سر آمد، دیگر تکرار نخواهد شد.

بنا بر اعلام دولت اوکراین، جدایی طلبان بارها آتش بس را زیر پا گذاشته اند و بیش از 20 نظامی اوکراینی از زمان اجرای آن کشته شده اند.

رسانام**9109**1010
کد N388196

وبگردی