آفتاب

هزینه سنگین عملیات صخره پایدار برای رژیم صهیونیستی

هزینه سنگین عملیات صخره پایدار برای رژیم صهیونیستی

تهران-ایرنا- پایگاه صهیونیستی اقتصادی ˈجلوبسˈ فاش ساخت هزینه اولیه عملیات ˈصخره پایدارˈ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در چهار روز اول جنگ بالغ بر 2.4 میلیارد دلار است.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبریˈ فلسطین الیومˈ این پایگاه صهیونیستی افزود: عملیات ˈصخره پایدارˈ اسراییل شبیه عملیات ˈسرب گداختهˈ تل آویو درسال 2009 است که حمله ای طولانی شامل حمله زمینی نیروهای نظامی به نوار غزه بود.

برپایه این گزارش، هزینه مستقیم شامل هزینه نظامی نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی از جمله حقوق سربازان ذخیره و هزینه موشک های گنبد آهنین برای رهگیری موشک هایی که از نوار غزه شلیک می شود و هزینه های لجستیکی مانند هزینه های حمل ونقل ، سوخت وحمله های هوایی و زمینی است.

این درحالی است که هزینه های غیرمستقیم شامل خسارت های ناشی از اصابت موشک های فلسطنیان به تاسیسات رژیم صهیونیستی، تعطیلی کارخانه ها ، کاهش قدرت خرید در روزهای جنگ و کندی چرخ اقتصاد به دلیل تعطیلی کار موسسات تولیدی است.

برپایه گزارش های دریافتی، بندر اشدود واقع در شمال نوار غزه طی روز های اول عملیات نظامی به دلیل اینکه هدف نزدیک موشک های غزه است تعطیل شده است، این بندر از مهمترین بنادر تجاری برای رژیم صهیونیستی به حساب می آید.

رادیو رژیم صهیونیستی صبح روز گذشته به نقل از ˈیائیر لابیدˈ وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در سخنانی در کمیسیون مالی کنیست (پارلمان )اعلام کرد خسارت هایی به میزان 10 میلیون شیکل (معادل 3 میلیون دلار) در روز اول اصابت موشک به شهرک ها( مناطق صهیوینست نشین ) به بار آمده است که در روزهای بعدی چند برابر شده است.

یکی از مدیران شرکت بیمه رژیم صهیونیستی پنجشنبه گذشته بدون ارائه آمار دقیق به رادیو رژیم صهیونیستی گفت: اصابت موشک به مجتمع های مسکونی ودیگر تاسیسات ،روزانه دهها میلیون شیکل خسارت به بار می آورد.

یک موسسه تحقیقاتی صهیونیستی به نام ˈوان لیرˈ نیز اعلام کرد هزینه هر موشک که از گنبد آهنین برای رهگیری موشک های فلسطینی پرتاب می شود بالغ بر 100 هزار دلار است.

توفیق دجانی کارشناس اقتصاد رژیم صهیونیستی گفت: از زمان آغاز حمله به غزه روزانه 80 میلیون دلار خسارت به اقتصاد اسرائیل وارد شده است.

دجانی افزود:بیشترین خسارت در مناطق میانی وجنوب اسراییل است که در آن صدها کارخانه ومزرعه وجود دارد که هدف موشک های شلیک شده از نوار غزه است.

دجانی خسارت وارد شده به کشاورزی ، دامپروری وکارخانه های موجود در مرکز وجنوب فلسطین اشغالی به دلیل تعطیلی کارخانه و فرار کارگران آن را بالغ بر 25 میلیون دلار در روز ذکرکرد .

رسانام** 1453 *1446
کد N388148

وبگردی