آفتاب
اخبار عراق/

رایزنی ابراهیم الجعفری با هیئت آمریکایی/ابراز تردید نماینده المواطن درباره برگزاری دومین جلسه پارلمان

رایزنی ابراهیم الجعفری با هیئت آمریکایی/ابراز تردید نماینده المواطن درباره برگزاری دومین جلسه پارلمان

رئیس ائتلاف اتحاد ملی عراق در حالی با یک هیئت آمریکایی رایزنی کرد که نماینده وابسته به ائتلاف المواطن درباره امکان موفقیت جلسه فردا مجلس ابراز تردید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازشبکه السومریه، دفتر ابراهیم الجعفری رئیس ائتلاف اتحاد ملی عراق تاکید کرد: ابراهیم الجعفری در دفتر خود در بغداد با برایت مک ورک معاون وزیر خارجه آمریکا و استفان پکرافت سفیر آمریکا در بغداد دیدار و اوضاع جاری در عراق برای تشکیل دولت آینده را مورد رایزنی قرار داد.

در این بیانیه آمده است: طرفین در این دیدار ضرورت تسریع توافق درباره انتخاب روسای سه گانه در عراق و تشکیل دولت ملی منسجم برای تحقیق توسعه، فراهم آوردن خدمات و برقراری ثبات و امنیت را مورد تاکید قرار دادند.

ابراهیم الجعفری و هیئت آمریکایی بر ضرورت حفظ زمانبندی موجود در قانون اساسی و عدم تاخیر در تشکیل دولت جدید تاکید کردند و آن را به نفع ملت عراق دانستند.

این درحالی است که عزیز العکیلی نماینده وابسته به ائتلاف الموطن عراق گفت: دومین جلسه پارلمان عراق که قرار است فردا برگزار شد به روز دیگری به سبب توافق نکردن گروه های سیاسی درباره روسای سه گانه موکول خواهد شد.

وی افزود: تنش میان نوری المالکی نخست وزیر عراق و مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان بر این جلسه سایه می اندازد و انتظار چندانی نمی توان از آن داشت.

العکیلی از ادامه رایزنی ها میان ائتلاف اتحاد ملی برای انتخاب نخست وزیر خبر داد.

شایان ذکر است که مهدی الحافظ رئیس سنی پارلمان عراق روز گذشته اعلام کرد که تاکنون نام هیچ نامزدی برای روسای سه گانه تسلیم وی نشده است.

کد N388135

وبگردی