آفتاب

انتشار اخباری از زن احتمالی رهبر داعش

انتشار اخباری از زن احتمالی رهبر داعش

پایگاه لیبیایی الوسط در گزارشی از هویت زن ابوبکر بغدادی، رهبر گروه داعش و ماجرای آزادی وی از زندان سوریه پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پایگاه اینترنتی الوسط در گزارشی اعلام کرد که بیشتر مردم نمی‌دانند که "سجی حمید الدلیمی" که در لیست زندانیانی بود که جبهه النصره از مقامات سوریه خواسته بود در ازای آزادی راهبه‌های معلولا آن‌ها را آزاد کند و پس از آن با میانجیگری قطر آزاد شدند همان زن ابوبکر البغدادی رهبر داعش است.

منبع مذکور در خصوص جزئیات ربوده شدن راهبه‌های معلولا نوشت: گروه تروریستی جبهه النصرة وارد معلولا شده و چند راهبه سوری را ربودند که پس از آن در چارچوب توافقی با میانجی‌گری قطر این راهبه‌ها را در ازای آزادی چند تن از اعضای جبهه النصره و نیز بیش از 100 زن از نزدیکان مخالفان دمشق آزاد کرد. رئیس سازمان اطلاعات قطر شخصا برای این معامله میانجیگری کرد.

بنا بر این گزارش: هیچ کس از شخصیت‌ سجی الدیلمی اطلاعاتی نداشت تا اینکه تقریبا سه ماه پس از تبادل راهبه‌های معلولا شخصیت وی آشکار شد و یکی از اعضای النصره اعلام کرد که جبهه النصره وی را آزاد کرده و منزلی برای وی و فرزندانش در خارج از منطقه فراهم آورد.

به گزارش الوسط، پیش از این عضو النصره، ابوعزام المهاجر یکی دیگر از رهبران جبهه النصرة که مسئول تبادل راهبه‌های معلولا بوده است در صفحه شخصی خود در پایگاه‌های اجتماعی توییتر خطاب به اعضای داعش گفته بود: برادرانم اگر می‌دانستی که چه کسی این معامله را انجام داد کمی می‌گریستید و مدت‌ها می‌خندیدید. که در ابتدا منظور این سخنان المهاجر برای کسی مفهوم نبود و بعدها منظور وی مشخص شد.

اسم سجی الدلیمی خیلی هم ناشناخته نیست طوری که روزنامه السفیر لبنان نیز مارس گذشته گزارشی تحت عنوان "معمای سجی الدلیمی و معامله راهبه‌ها" را منتشر کرده بود.

در گزارش السفیر آمده است که سجی دوبار ازدواج کرده و شوهر اول وی از عراق بوده و شوهر دوم وی یک تروریست لیبیایی در منطقه یبرود بوده است.

به گزارش السفیر با اینکه سجی الدلیمی که از منطقه الدلیم عراق است شغل آرایشگری و خیاطی در استان الانبار و بغداد را برعهده داشته اما از طریق همسر اول خود یعنی "فلاح اسماعیل جاسم" با گروه‌های تروریستی آشنا شد و از آن شغل دست کشید.

وی دختر بزرگ حمید ابراهیم الدلیمی است و پدرش یکی از امیران داعش در سوریه بود که در عملیات نظامی ارتش سوریه در منطقه عطیه در 30 سپتامبر گذشته کشته شد.

در میان خانواده الدلیمی، دعاء خواهر سجی معروف است چرا که وی اولین عامل انتحاری زن بود که در سال 2008 خود را در میان کردها در اربیل و بخاطر گرفتن انتقام شوهرش که به دست "جیش الاسلام" کشته شده بود منفجر کرد اما تلاش وی ناکام ماند. عمرالدلیمی، برادر وی نیز رهبری یک گروه وابسته به داعش در القلمون سوریه را برعهده دارد.

انتهای پیام

کد N388121

وبگردی