آفتاب

بازگشت ریابکوف به مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5

بازگشت ریابکوف به مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5

خبرگزاری ریانووستی خبر داد معاون وزیر امور خارجه روسیه و سرپرست هیات مذاکره کننده روس در مذاکرات هسته‌ای ایران در روز شنبه به وین بازمی‌گردد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرگئی ریابکوف، سرپرست هیات مذاکره کننده روس که به منظور شرکت در نشست بریکس (BRICS) به برزیل سفر کرده بود روز شنبه به وین پایتخت اتریش که هم اکنون میزبان مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 است خواهد رفت.

بر اساس گزارش ریانووستی، ریابکوف پیش از این گفته بود که مجبور است برای شرکت در نشست بریکس مذاکرات هسته‌ای ایران را ترک کند اما وی امروز در وین به این مذاکرات خواهد پیوست.

هم‌چنین ولادیمیر ورونکوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی قرار است در نشست وزیران خارجه 1+5 در وین شرکت کند.

او در این‌باره گفت: ریابکوف هم‌چنان ریاست هیات مذاکره کننده روس در مذاکرات هسته‌ای ایران را به عهده خواهد داشت و من قرار است به جای لاوروف، وزیر امور خارجه به عنوان نماینده روسیه در نشست وزیران 1+5 در روز 13 ژوییه در وین شرکت کنم.

مسکو پیش از اعلام کرده بود وزیر امور خارجه این کشور به دلیل همراهی ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه در سفر به کشورهای آمریکای لاتین قادر نیست به مذاکرات هسته‌ای ایران در وین بپیوندد.

دور کنونی مذاکرات ایران و 1+5 در دوم ژوییه آغاز شد و انتظار می‌رود تا 20 ژوییه که پایان فرصت شش ماهه توافق اولیه ژنو محسوب می‌شود ادامه یابد. این کشورها تلاش می‌کنند تا این تاریخ درباره برنامه هسته‌ای ایران و لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه این کشور به یک توافق نهایی دست پیدا کنند.

انتهای پیام

کد N388056

وبگردی