آفتاب
نائب‌رییس هیات مدیره ستاد دیه کشور:

با اصلاح قانون بیمه شخص ثالث تعداد رانندگان زندانی کاهش یافته است

با اصلاح قانون بیمه شخص ثالث تعداد رانندگان زندانی کاهش یافته است

نائب رئیس هیات مدیره ستاد دیه کشور گفت: با اصلاح قانون بیمه شخص ثالث حجم رانندگان زندانی از ۵۰ هزار نفر به یک‎هزار و ۳۰۰ نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه لرستان، علی‌اکبر یساقی در جمع خبرنگاران اظهر کرد: در حال حاضر ۷ هزار و ۵۰۰ زندانی جرائم غیرعمد در سطح کشور وجود دارد که برای آزادی آنها به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی با بیان اینکه از مجموع این تعداد زندانی ۱۳۰۰ نفر مربوط به تصادفات و سوانح رانندگی، ۲۰۰۰ بدهکار مهریه، ۳۲۵۰ نفر محکومین مالی و ۲۰۰ نفر مربوط به حوادث کارگاهی هستند، اظهار کرد: متاسفانه در سال ۹۲، ۱۹۰۰ نفر در حوادث کارگاهی مجروح شدند.

نائب‌رییس هیات مدیره ستاد دیه کشور گفت: در جشن گلریزان سال گذشته مردم نوع‌دوست ایران اسلامی ۳۰ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان اهدا کردند که با این رقم جمع‌آوری شده ۷ هزار زندانی آزاد شدند.

وی تصریح کرد: امسال پیش‌بینی شده این رقم ۳۰ درصد افزایش یابد و منجر به آزادی ۷۵۰۰ زندگی در کشور شود.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که در جشن گلریزان کدام استان بهتر عمل کرده و بیشترین اهدا را داشته است، گفت: یک رقابت و سبقتی بین استان‎های کشور وجود دارد و امسال ۱۸۴ جشن گلریزان در سراسر کشور برگزار شده است.

یساقی یادآور شد: خوشبختانه یکی از اقدامات ستاد دیه در کشور تغییر و اصلاح قانون بیمه شخص ثالث بوده که با انجام این مهم حجم رانندگان زندانی از ۵۰ هزار نفر به یک‎هزار و ۳۰۰ نفر رسیده است.

انتهای پیام

کد N387994

وبگردی