آفتاب

شورای مرکزی اتحادیه میهنی کردستان عراق: داعش تهدیدی برای کل کشور است

شورای مرکزی اتحادیه میهنی کردستان عراق: داعش تهدیدی برای کل کشور است

دبیر شورای مرکزی اتحادیه میهنی کردستان عراق در مصاحبه با الصباح با تاکید بر اینکه گروه مسلح داعش تهدیدی برای عراق و همچنین اقلیم کُردستان است، گفت: نقشه آشوب ساختگی فعلی در اجلاس امان طراحی شده و اجرای آن به عهده گروه داعش سپرده شده است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به گفته عادل مراد، این نقشه در اجلاس امان با حضور البغدادی، بعثی‌ها، عزت دوری، گروه‌های ثوره العشرین، جیش الاسلام، جنبش مجاهدون و نقشبندی‌ها شکل گرفته است.

طبق این نقشه قرار است گروه مسلح داعش پس از انجام دستورات، عراق را ترک گفته و ادامه کار را به بعثی‌ها بسپارد.

به نظر وی ادامه هرج و مرج مورد نظر آمریکا به دلیل کشتن 700 جوان عراقی شیعی و با چراغ سبز بعثی‌ها، در واقع برای اجرای نقشه اصلی سه قسمتی کردن عراق بوده است. از نظر طراحان این نقشه هر سه بخش شیعی، سنی و کرد دارای ثروت طبیعی بوده و باید از دولت مرکزی که در بغداد تشکیل خواهد شد پیروی کنند. وی معتقد است تهدید گروه داعش برای کل عراق از جمله کردستان جدی است، زیرا داعش در نظر دارد با تشکیل حکومت اسلامی آن را به انصار السنه واگذار کند.

بعثی‌ها نیز بدلیل همکاری کردها با آمریکا در اشغال عراق، درصدد انتقام از کردها (البته با گرایش شیعی) هستند. به این لحاظ داعش به پیشمرگان اتحادیه میهنی به دلیل شیعه بودن حمله می‌کند، ولی پیشمرگان حزب دموکرات کردستان از حملات آنها در امان هستند.

این مسئول اتحادیه میهنی کردستان با اشاره به اینکه اقلیم کردستان فرصت‌ها و در عین حال تهدیدات بزرگی را در پیش رو دارد، تاکید کرد: لازم است همه احزاب و جریان‌های سیاسی عراق برای مقابله با این خطر جدی متحد و هم صدا باشند.

انتهای پیام

کد N387966

وبگردی