آفتاب

نماینده ساوه و زرندیه: دولت در عرصه اقتصادی فرصت‌سوزی نکند

نماینده ساوه و زرندیه: دولت در عرصه اقتصادی فرصت‌سوزی نکند

نماینده ساوه و زرندیه گفت: دولت در عرصه اقتصادی فرصت‌سوزی نکند.

شهلا میرگلوبیات در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی، با تأکید بر اینکه کشور درگیر یک جنگ تمام عیار اقتصادی است، اظهار داشت : عده‌ای همواره مشکلات را به گردن گذشتگان و تحریم‌های خارجی می‌اندازند در حالی که آسیب خودتحریمی‌ها بسیار بیشتر از تحریم‌های خارجی است.

وی گفت : دولت تدبیر و امید نباید در عرصه اقتصادی فرصت‌سوزی کند و لازم است با پرهیز از ورود به مسایل حاشیه‌ای به اوضاع معیشتی و اقتصادی مردم که دغدغه اصلی آحاد ملت است توجه کند.

میرگلوبیات تصریح کرد: درحالی که مجلس به موقع لایحه بودجه را تصویب کرد اما، دولت برخلاف وعده‌هایش نتوانسته موافقت‌نامه‌ها را ابلاغ کند و با این روندی که دولت در پیش گرفته وضعیت عمومی کشور در سال جاری بهتر از سال گذشته نخواهد بود.

وی با تأکید بر تغییر نگرش مردم نسبت به مصرف‌گرایی افزود: باید به مردم آموزش داد که قانون‌مدار باشند و ارزش‌های اسلامی را ترویج کنند و در رفتار و گفتار اقتصادی خویش تغییر ایجاد کنند تا اقتصاد کشورمان پویا شود.

وی در ادامه یکی از اقدامات دولت را اجرای طرح تحول نظام سلامت دانست و گفت: در کنار مزایای بسیاری که این طرح برای مردم دارد اما، اشکالاتی بر سر راه اجرای این طرح وجود دارد که مجلس و به ویژه کمیسیون بهداشت و درمان و دولت درصدد برطرف کردن آن هستند.

میرگلوبیات با اشاره به جنگ اقتصادی که علیه نظام اسلامی به راه افتاده است، گفت: جهاد اقتصادی راهکار مقابله با جنگ اقتصادی است. اگر ما در جنگ نظامی توانستیم با مجاهدت پیروز میدان شویم در این جنگ اقتصادی نیز باید با جهاد و مجاهدت بر دشمن غلبه کنیم.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس از نیروی انسانی به عنوان مهمترین سرمایه کشور یاد کرد و با اشاره به اینکه نبود مدیریت مناسب و صحیح مشکلاتی را در کشور ایجاد کرده است و باعث شده که نتوانیم از ظرفیت‌ها و توانمندی این مرز و بوم به درستی بهره‌برداری کنیم، گفت: این عدم مدیریت مناسب تعدیل نیروی کار، پرداخت نکردن معوقات، عدم تأمین سوخت کشاورزان در سه ماهه نخست سال جاری و گسترش آسیب‌های اجتماعی را به دنبال داشته است.

انتهای پیام

کد N387877

وبگردی