آفتاب

WHO: محرومیت گروه‌های خاص از خدمات درمانی ایدز

WHO: محرومیت گروه‌های خاص از خدمات درمانی ایدز

سازمان جهانی بهداشت (WHO) هشدار داد: عدم ارائه خدمات درمانی مناسب و کافی به برخی از گروه‌های آلوده به ویروس ایدز تهدیدی جدی برای پیشرفت‌های جهانی در زمینه کنترل این بیماری است.

به گزارش سرویس «سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طبق دستورالعمل جدید سازمان جهانی بهداشت این گروه‌های خاص شامل زندانیان، تزریق‌کنندگان موادمخدر و بردگان جنسی می‌شوند.

«گاتفرید هیرنشال»، مدیر دپارتمان HIV سازمان جهانی بهداشت گفت: ناکامی در ارائه خدمات بهداشتی به افرادی که در معرض بیشترین خطر آلودگی به ویروس ایدز هستند، پیشرفت‌های بیشتر در زمینه کنترل شیوع جهانی این بیماری را به خطر می‌اندازد و سلامت و رفاه افراد، خانواده‌ها و جوامع را تهدید می‌کند.

همچنین در این دستورالعمل انجام اقداماتی به کشورها توصیه شده تا از ابتلای افراد جدید به HIV جلوگیری کرده و دسترسی افراد به آزمایش‌های HIV، درمان و دریافت مراقبت‌های بهداشتی بیشتر شود.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، سازمان جهانی بهداشت همچنین در دستورالعمل خود به موانع اجتماعی و قانونی در برخی کشورها اشاره کرده که مانع از آن می‌شود افراد آلوده به ایدز به دنبال دریافت خدمات پزشکی و درمانی باشند.

انتهای پیام

کد N387797

وبگردی