آفتاب

روزنامه رسمی چین: جایی برای یک "جنگ سرد جدید" با آمریکا وجود ندارد

روزنامه رسمی چین: جایی برای یک "جنگ سرد جدید" با آمریکا وجود ندارد

روزنامه رسمی خلق چین امروز (شنبه) به دنبال مذاکرات بلندپایه میان رهبران ارشد آمریکا و چین در گزارشی نوشت: این دو کشور باید از یک "جنگ سرد جدید" در روابط بین‌المللی‌شان اجتناب کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، چین و آمریکا روز پنجشنبه در جریان مذاکرات سالیانه در پکن درباره تقویت روابط نظامی و همکاری‌های مقابله با تروریسم با یکدیگر موافقت کردند اما در این بین نشانه‌های اندکی از پیشرفت در مسائل امنیت سایبری یا دریایی وجود داشت.

روزنامه خلق که روزنامه رسمی حزب حاکم کمونیست چین محسوب می شود، در این گزارش نوشت: چین و آمریکا می‌دانند که جهان امروز تاکنون تغییرات بسیار شدیدی را تحمل کرده و دیگر جایی برای یک "جنگ سرد جدید" وجود ندارد.

این گزارش با اسم مستعار "صدای چین" منتشر شده که اغلب نقطه نظراتی را درباره سیاست خارجی مطرح می‌کند.

در این گزارش از چین و آمریکا خواسته شده تا همزمان با رهایی از یک دوران متزلزل در روابط دوجانبه، کانال‌های ارتباطاتی را تقویت کنند.

وزارت دادگستری آمریکا روز جمعه یک تاجر چینی را به هک کردن سیستم‌های کامپیوتری کمپانی بوئینگ و دیگر کمپانی‌ها برای دستیابی به داده‌های پروژه‌های نظامی متهم کرد که تازه‌ترین اتهامات جاسوسی میان این دو کشور محسوب می‌شود.

در این گزارش آمده است: روابط پیچیده چین و آمریکا بعید است که به این زودی بهبود یابد. اقدامات مثبت شامل تقویت سرمایه‌گذاری‌های دوجانبه، تعمیق همکاری‌ها در مسائل محیط زیست، تقویت روابط نظامی و تسهیل موانع سفر در بین این دو کشور است.

در ادامه این گزارش آمده است: اگر ما در این رابطه به خوبی برخورد کنیم، برای هر دو کشور مفید خواهد بود. اگر در این رابطه بد رفتار کنیم، به یک رقابت وحشتناک و حتی درگیری منجر خواهد شد.

انتهای پیام

کد N387767

وبگردی