آفتاب

هشدار وزیر دادگستری سریلانکا نسبت به تداوم حملات هدفمند علیه مسلمانان

هشدار وزیر دادگستری سریلانکا نسبت به تداوم حملات هدفمند علیه مسلمانان

وزیر دادگستری سریلانکا نسبت به رادیکالی شدن اقلیت مسلمان این کشور در صورت تداوم حملات هدفمند و اتهامات نادرست به این افراد هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ‌رئوف حکیم، وزیر دادگستری سریلانکا در نشستی با خبرنگاران خارجی گفت: دولت کلمبو باید اقداماتی را علیه گروه‌هایی که به دنبال تبلیغات علیه مسلمانان هستند انجام داده و افرادی را که مسبب ناآرامی‌ها در جنوب غرب سریلانکا هستند، دستگیر کند.

در جریان ناآرامی‌های ماه گذشته در جنوب غرب سریلانکا دو مسلمان کشته شده و ده‌ها تن دیگر نیز زخمی شدند. این ناآرامی‌ها پس از آن رخ داد که گروه ملی‌گرای بودائیست‌ها موسوم به نیروی قدرت بوداییست، راهپیمایی‌ای را با هدف تخریب مغازه‌های مسلمانان در این منطقه انجام دادند.

پس از برگزاری این راهپیمایی اعتراض‌آمیز منازل و مغازه‌های مسلمانان در جنوب غرب سریلانکا مورد غارت قرار گرفته و سوزانده شد. ناسیونالیست‌های بودایی در سریلانکا این نگرانی را در کشور گسترش دادند که مسلمانان به دنبال کنترل بر کشور هستند و می‌خواهند جمعیت بودایی سریلانکا را تحت حاکمیت خود قرار دهند.

وزیر دادگستری سریلانکا با اعلام اینکه این اقدامات از جانب بودایی‌های این کشور باعث رادیکالی شدن اقلیت مسلمان می‌شود، ادامه داد: اقدامات از جانب بودایی‌های سریلانکا بسیار خطرناک است. مسلمانان سریلانکا به خاطر اقدامات و تبلیغات منزجرانه‌ی بودایی‌های کشور به شدت ناراضی هستند.

انتهای پیام

کد N387591

وبگردی