آفتاب

صدور قطعنامه شورای امنیت برای خروج فوری حوثی‌ها از شهر عمران

صدور قطعنامه شورای امنیت برای خروج فوری حوثی‌ها از شهر عمران

با ادامه درگیری‌ها در شمال یمن و تصرف شهر عمران به دست حوثی‌ها، شورای امنیت با صدور قطعنامه‌ای خروج سریع حوثی‌ها و دیگر گروه‌های مسلح از عمران را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی یمن (سباء)، این قطعنامه که با اجماع تمامی 15 عضو شورای امنیت تصویب شد ضمن اعلام حمایت مجدد از عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری یمن و مرحله انتقالی قدرت در این کشور، از حوثی‌ها و دیگر گروه‌های موجود در شهر عمران خواست تا هرچه سریعتر این شر را ترک و سلاح و مهمات به غنیمت گرفته شده را تحویل مقامات محلی بدهند.

در قطعنامه شورای امنیت تاکید شده است که این شورا مجازات‌هایی را علیه کسانی که بر سر راه روند سیاسی کشور مانع تراشی کنند، اعمال می‌کند که ممکن است این اعمال مجازات استفاده از زور نیز باشد.

در این بیانیه ضمن هشدار نسبت به انتقال خشونت‌ها به دیگر مناطق یمن به ویژه صنعاء از حوثی‌ها و تمامی گروه‌های مسلح خواسته شده تا سلاح و مهماتی را که از عمران به دست آورده‌اند را تحویل دهند و از این شهر عقب نشینی کنند.

عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری یمن روز جمعه در نشستی با حضور محمد ناصر احمد، وزیر دفاع و احمد علی الاشول، رئیس ستاد کل ارتش و چند تن دیگر از فرماندهان نظامی خواست تا برای حفظ امنیت صنعاء و استان‌های مجاور نیروهای نظامی را به حالت آماده باش درآورند.

وی گفت: حوادث اخیر در استان عمران حقیقت جدید و اهداف واقعی برخی گروه‌ها و خروج آن‌ها از پایبندی به دستاوردهای مذاکرات ملی را آشکار ساخت.

از سوی دیگر صنعاء روز جمعه شاهد تظاهراتی در محکومیت حمله حوثی‌ها به شهر عمران و سلطه بر این شهر بود.

تظاهرکنندگان از شورای امنیت و سازمان ملل خواستند تا حوثی‌ها را در لیست گروه‌های تروریستی قرار بدهند.

حوثی‌ها روز سه شنبه گذشته پس از درگیری با ارتش یمن، کنترل شهر عمران را در دست گرفتند.

در همین راستا، حوثی‌ها با انتشار بیانیه‌ای از قطعنامه شورای امنیت برای عقب نشینی از شهر عمران انتقاد کرده و آن را اقدامی ظالمانه دانستند.

حوثی‌ها می‌گویند که در این قطعنامه به طور روشن نامی از دیگر گروه‌های درگیر در عمران برده نشده است اما نام گروه انصار الله (نیروهای نظامی حوثی‌ها) به صراحت ذکر شده است.

انتهای پیام

کد N387419

وبگردی