آفتاب

کانادا تحریم های بیشتری علیه روسیه اعمال می کند

کانادا تحریم های بیشتری علیه روسیه اعمال می کند

تهران-ایرنا-ˈجان بیردˈ وزیر امور خارجه کانادا گفت: این کشور تحریم های اقتصادی بیشتری راعلیه روسیه به همراه ممنوعیت صدور ویزا علیه 14تن مقامات مسکو اعمال می کند.

به گزارش روز شنبه خبرگزاری آسوشیتدپرس از اوتاوا، افزایش تحریم ها شامل ممنوعیت صدور ویزا برای ˈوالری ولادیمیروویچ کاروفˈ رییس جمهوری خودخوانده روسیه نو (مناطق شرقی اوکراین) نیز می شود که از ˈولادیمیر پوتینˈ رییس جمهوری روسیه خواسته اند سربازان روس را به اوکراین اعزام کند.

بیرد از روسیه خواست ارسال سلاح به جدایی طلبان طرفدار روسیه را متوقف کند، وی گفت که مسکو باید مسابقه تبلیغاتی خود را علیه اوکراین متوقف سازد.

کاستن از شمار نظامیان روسیه در مرزهای اوکراین از دیگر مطالبات بیرد از پوتین بوده است. کانادا پیش از این نیز شماری از مقامات روسیه و دولتمردان پیشین اوکراین را تحریم کرده بود.

بحران اوکراین که از ماه نوامبر(آذر) سال گذشته میلادی به دلیل امتناع ˈویکتور یانوکوویچˈ رییس جمهوری برکنار شده این کشور از امضای توافق تجاری با اتحادیه اروپا آغاز شد و ابعاد دشواری یافت، به اعمال تحریم هایی از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا علیه روسیه منجر شده است.

همچنین بر اثر درگیری ها در شرق اوکراین از ماه آوریل 2014 (فروردین/ اردیبهشت) به این سو تاکنون 250 نفر از میان غیرنظامیان کشته شده اند. افزون بر این 200 سرباز ارتش اوکراین کشته و 619 تن زخمی شده اند. دست کم 800 تن از جدایی طلبان نیز در این درگیری ها جان باخته اند.

سازمان ملل متحد اعلام کرده است دست کم 110هزار نفر از اتباع اوکراین از ابتدای سال جاری میلادی این کشور را به مقصد روسیه ترک کرده اند. حدود 54 هزار و 400 نفر نیز در داخل کشور آواره شده اند.

اروپام**9157 ** 1064
کد N387402

وبگردی