آفتاب

درخواست غیرمنتظره طالبان از مسلمانان!

درخواست غیرمنتظره طالبان از مسلمانان!

ایسنا نوشت:

 طالبان افغانستان در پیامی، مسلمانان را از افراطگری بر حذر داشت و تاکید کرد که متحد بمانند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این پیام عربی که در وب‌سایت طالبان افغانستان منتشر شده، خطاب به شبه‌نظامیان عراق و سوریه است که اخیرا دولت اسلامی (داعش) در آنجا اعلام خلافت کرده و همین امر تهدیدی برای سلطه القاعده محسوب می‌شود.

در این پیام آمده است: «مهم است که شورای مشورت از سوی رهبران تمام گروه‌های جهادی و نیز شخصیت‌های محترم در میان کارشناسان و فرهیختگان سوریه تشکیل شود تا بتوانند درگیری‌های خود را حل و فصل کنند.»

طالبان افغانستان در ادامه تاکید کرده است: «همچنین مسلمانان باید از افراطگری در مذهب، قضاوت دیگران بدون مدرک و عدم اعتماد به یکدیگر دوری کنند. آن‌ها نباید دعوا و مناقشه داشته باشند و نباید گمان کنند که افکارشان از دیگران بهتر است. رحم و مهربانی باید گسترده شود.»

در 29 ژوئن، شاخه فرعی القاعده که پیش‌تر با عنوان «دولت اسلامی عراق و شام» شناخته می‌شد، با اعلام تغییراتی در نام این گروه، آن را «دولت اسلامی» معرفی کرد و «ابوبکر البغدادی» را به عنوان «خلیفه» معرفی کرد. دعوای این گروه با القاعده بر سر سوریه است چرا که آن‌ها در سوریه دست به اعدام دسته جمعی، سر بریدن و اقدامات شنیع دیگر می‌زنند.

سخنگوی طالبان در پاکستان و افغانستان درباره ادعای بغدادی برای رهبری جهانی بر تمام مسلمانان اظهار نظری نکرده است. با این حال، یکی از فرماندهان پاکستان در مصاحبه با رویترز ابراز تردید کرده است که شبه‌نظامیان، ابوبکر بغدادی را به عنوان رهبر خود بپذیرند.

وی گفت: «هیچ شبه‌نظامی‌ بغدادی را رهبر خود نمی‌داند و او را قبول ندارد. اما هیچ یک از آن‌ها هم علیه او حرف نمی‌زنند.»

52261

کد N387312

وبگردی