آفتاب
سراج:

عصر امروز در مورد فروش اموال زنجانی جلسه دارم/قوه‌قضاییه در پرونده مهدی هاشمی تحت هیچ فشاری نیست

عصر امروز در مورد فروش اموال زنجانی جلسه دارم/قوه‌قضاییه در پرونده مهدی هاشمی تحت هیچ فشاری نیست

در خصوص تحویل خاوری با رئیس آمبودزمان کانادا صحبت کردم و آنها نیز قول مساعدت دادند.

رئیس سازمان بازرسی كل كشور تاكید كرد: قوه قضاییه در رابطه با پرونده مهدی هاشمی تحت هیچ فشاری نیست. قانونا چون رئیس بازرسی کل کشور هستم و گزارش اولیه را نیز ما ارائه کردیم، نمی‌توانم این پرونده را خودم مورد بررسی قرار دهم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ناصر سراج در حاشیه مراسم بزرگداشت آیت‌الله محمدی گیلانی در خصوص آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی و فروش اموال وی گفت: این مسائل را باید از دادستان تهران پرسید اما عصر امروز ساعت 5 با آقای جهانگیری رئیس سازمان زندان‌ها در رابطه با فروش اموال زنجانی جلسه‌ای برگزار خواهیم کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در رابطه با زمان پرونده خاوری و دو تن دیگر از مدیران بانکی که در پرونده سه هزار میلیاردی نقش داشتند، گفت: اخیرا در کشور سئول جلسه‌ای با حضور روسای آمبودزمان آسیایی و روسای آمبودزمان‌‌های بین‌المللی برگزار شد که در خصوص پرونده‌ خاوری توضیحات کاملی را ارائه کردم و چون کانادا عضو فصل چهارم و پنجم کنوانسیون مبارزه با فساد است، باید این متهم را به ما تحویل دهد. با رئیس آمبودزمان کانادا نیز صحبت کردم و آنها نیز قول مساعدت دادند.

وی در پاسخ به این پرسش که این سه تن از مدیران بانکی مرتبط با فساد سه هزار میلیاردی چه زمانی محاکمه خواهد شد، گفت: ما به دنبال بازگرداندن خاوری هستیم اما زمان برگزاریاین دادگاه‌ با خداست. چرا که بانک صادرات مبدا و بانک ملی در آخرین راه است لذا برای رسیدگی به این پرونده همه متهمان باید حضور داشته باشند.

سراج که پیش از این قضاوت پرونده مهدی هاشمی را بر عهده داشت در خصوص بیانیه مهدی هاشمی در اعتراض به تغییر قاضی رسیدگی‌کننده به پرونده خود و اینکه ایراداتی که توسط قاضی سراج گرفته شده بود، مورد توجه قاضی بعدی واقع نشده است، گفت: چون این پرونده در مرحله دادسراست، نمی‌توانم در مورد ایرادات ده گانه‌ای که به این پرونده گرفته بودم، توضیح دهم.

سراج در مورد علت تغییر صورت گرفته در قاضی رسیدگی‌کننده به پرونده مهدی هاشمی گفت: پیش از اینکه وارد سازمان بازرسی کل کشور شوم، رسیدگی به این پرونده بر عهده من گذاشته شد. اما پس از ورود به این سازمان و به دلیل اینکه سازمان بازرسی کل کشور گزارش این پرونده را داده است، دیگر بنده نمی‌توانم به عنوان گزارش کننده و رسیدگی کننده در این پرونده حضور داشته باشم و از این رو درخواست رد دادرس دادم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص اظهارات روز گذشته آیت‌الله جنتی در خطبه نماز جمعه مبنی بر اینکه قوه قضاییه در رسیدگی به این پرونده تحت فشار است، گفت: قوه قضاییه تحت فشار قرار نمی‌گیرد و دلیل تغییر بنده نیز همان طور که گفتم بود. قانونا چون رئیس بازرسی کل کشور هستم و گزارش اولیه را نیز ما ارائه کردیم، نمی‌توانم این پرونده را خودم مورد بررسی قرار دهم و قوه قضاییه در رابطه با این پرونده تحت هیچ فشاری نیست.

 

کد N387183

وبگردی